Kwestia zarządzania zasobami wodnymi staje się coraz pilniejsza dla państw, społeczeństwa i biznesu. Z okazji Światowego Dnia Ziemi (22 kwietnia) Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Instytut Monitorowania Mediów przygotowali przegląd materiałów prasowych i internetowych poświęconych tematowi „wody” w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu (ang. corporate social responsibility - CSR).
Łącznie pojawiły się w ubiegłym roku 1833 takie publikacje - 1276 z nich to materiały prasowe, a 557 ukazało się w internecie. W sumie temat wody poruszała około jedna czwarta wszystkich opublikowanych materiałów dotyczących CSR. W większości są to artykuły, które nie traktują o wodzie wprost, a pojawia się ona przy okazji omawiania innych kwestii.
- Światowy Dzień Ziemi to okazja do przypomnienia o wartości planety i tego tak pozornie powszechnego, a w rzeczywistości coraz bardziej cennego zasobu, którym jest woda. Konieczność wspólnej troski o „błękitne złoto” to zadanie każdego z nas i także zadanie biznesu. Zrównoważony rozwój to jedyna droga. Dostęp do wody jest kluczowy nie tylko w regionach, w których już dziś staje się zarzewiem napięć i konfliktów, ale wszędzie tam, gdzie jest wykorzystywana do procesów produkcyjnych - mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu. - Tematyka odpowiedzialnego biznesu jest stale obecna w mediach. W prasie oraz na portalach internetowych tylko na temat wody w kontekście CSR pojawia się średnio 150 publikacji miesięcznie. W 2016 roku teksty o tej tematyce mogły dotrzeć do niemal 50 milionów czytelników, co tworzy imponujące grono odbiorców – dodaje Magdalena Tokaj, kierownik ds. badań w Instytucie Monitorowania Mediów.
Źródło: Forum Odpowiedzialnego Biznesu