Projekt „Promocja Polskich Parków Narodowych jako marki” otrzyma wsparcie finansowe od Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Polskie Parki Narodowe (PPN) dzięki projektowi mają stać się rozpoznawalną, silną marką. Ministerstwo Środowiska, koordynujące inicjatywę, podpisało w maju umowę z funduszem zatwierdzającą przekazanie środków na ten cel. Przedsięwzięcie jest adresowane do 15 mln odbiorców i potrwa do końca 2019 r.
Promocja zakłada takie działania, jak uruchomienie 23 stron internetowych PPN i jednej strony głównej, produkcję serii filmów o PPN oraz produkcję krótkich filmów promujących właściwe zachowania na terenie parków. W planach jest także wydanie folderów, stworzenie multimedialnej gry edukacyjnej o PPN oraz aplikacji mobilnej – przewodnika. Ministerstwo Środowiska przygotuje także program edukacyjny „Znawca PPN” oraz szkolenia dla pracowników PPN i MŚ oraz wolontariuszy. Marka PPN ma być promowana na imprezach masowych, w mediach społecznościowych oraz na muralach poświęconych PPN i ochronie przyrody.
Inicjatywa Ministerstwa Środowiska będzie finansowana w ramach POIiŚ 2014-2020, w II osi priorytetowej: Ochrona środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu, działanie: 2.4: Ochrona przyrody i edukacja ekologiczna, typ projektu: 2.4.5. Prowadzenie działań informacyjno-edukacyjnych w zakresie ochrony środowiska i efektywnego wykorzystania jego zasobów, Podtyp projektu: 2.4.5.a. Edukacja w obszarze zrównoważonego rozwoju.
Przedsięwzięcie będzie kosztowało 5,6 mln zł, przy czym 85 proc. to dofinansowanie ze środków unijnych, a 15 proc. będzie pochodziło z budżetu państwa.
Marta Wierzbowska-KujdaRedaktor naczelna, sozolog