Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
24.04.2024 24 kwietnia 2024

Zakończono modernizację części toru wodnego Świnoujście-Szczecin

   Powrót       01 października 2015       Woda   

Urząd Morski w Szczecinie odebrał w środę zmodernizowane Kanały Piastowski i Mieleński na torze wodnym Świnoujście-Szczecin. Inwestycja za prawie 329 mln zł pozwoli w przyszłości pogłębić tor wodny do głębokości 12,5 metra.

Trwające ponad dwa i pół roku prace objęły modernizację ponad 13 km brzegów; wyprofilowano skarpy, umocniono je geowłókniną i ułożono narzut kamienny - poinformował Krzysztof Banach z firmy Ambermedia. Przebudowane skarpy brzegowe są jednocześnie skarpami toru wodnego.

W ramach prac zmodernizowano także towarzyszącą infrastrukturę. Powstało nowe nabrzeże techniczne, odtworzono inne nabrzeże, a także przełożono na ląd kabel światłowodowy, tworzący radarowy system zarządzania i kontroli ruchu statków.

Wykonawcą robót budowlanych było konsorcjum firm: Energopol-Szczecin i Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych. Całkowity koszt projektu to blisko 329 mln zł, z czego dofinansowanie z UE to nieco ponad 256 mln.

Istotny projekt rozwojowy dla Szczecina

Podczas prac saperzy Marynarki Wojennej wydobyli i zneutralizowali bardzo dużo niewybuchów, które były pozostałością po intensywnych działaniach wojennych w tym rejonie podczas drugiej wojny światowej.

Zakończony etap modernizacji pozwoli pogłębić w przyszłości tor wodny Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 metra, a to z kolei poprawi dostępność i konkurencyjność szczecińskiego portu. Urząd Morski w Szczecinie przygotował już w tym celu m.in. studium wykonalności, a także dokumentację środowiskową.

W ubiegły poniedziałek przedstawiciele Szczecina, Zarządu Morskich Portów Szczecin-Świnoujście i Urzędu Morskiego w Szczecinie podpisali list intencyjny ws. współpracy przy pogłębieniu toru wodnego oraz akwenów portowych do 12,5 metra. Współpraca dotyczy budowy pól na terenie Ostrowa Mieleńskiego, na które odkładany będzie urobek z prowadzonych prac.

Pogłębienie toru wodnego to jednen z najważniejszych projektów rozwojowych dla Szczecina - ocenił prezydent tego miasta Piotr Krzystek. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Plan monitorowania i raportowania danych środowiskowych w ramach ESG (05 grudnia 2023)Pokonać zabójcze trio, uratować morza. Co mówi Europejska Agencja Środowiska? (04 grudnia 2023)NGO: głosowanie kluczowe dla europejskiej przyrody. Nature Restoration Law w Komisji ENVI (28 listopada 2023)ESRS E3: Przedsiębiorstwa a ślad wodny (28 listopada 2023)Dane środowiskowe a standardy środowiskowe w raportowaniu ESG (21 listopada 2023)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony