Inspektor w Wydziale Spraw Terenowych w Koszalinie
Zarządzanie środowiskiem: Oceny oddziaływania na środowisko, Sprawozdania, ewidencje, kontrole
Opis stanowiska
Regionalny Dyrektor Ochrony Åšrodowiska poszukuje kandydatów / kandydatek na stanowisko: inspektor w Wydziale Spraw Terenowych w Koszalinie.Wymiar etatu: 1
Liczba stanowisk pracy: 1
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Bierze udział w ocenach oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, w celu uzgodnień przedsięwzięć mogących zawsze oddziaływać na środowisko lub przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko.
- Zajmuje siÄ™ przeprowadzaniem ocen oddziaÅ‚ywania przedsiÄ™wzięć na obszary Natura 2000 przed rozpoczÄ™ciem realizacji przedsiÄ™wziÄ™cia innego niż przedsiÄ™wziÄ™cia mogÄ…cego zawsze znaczÄ…co oddziaÅ‚ywać na Å›rodowisko oraz przedsiÄ™wziÄ™cia mogÄ…cego potencjalnie znaczÄ…co oddziaÅ‚ywać na Å›rodowisko, które nie jest bezpoÅ›rednio zwiÄ…zane z ochronÄ… obszaru Natura 2000 lub nie wynika z tej ochrony w celu okreÅ›lenia warunków realizacji przedsiÄ™wziÄ™cia.
- Zajmuje siÄ™ przeprowadzaniem ocen oddziaÅ‚ywania przedsiÄ™wziÄ™cia na Å›rodowisko zmierzajÄ…cych do wydania decyzji o Å›rodowiskowych uwarunkowaniach w celu okreÅ›lenia warunków realizacji dla przedsiÄ™wzięć mogÄ…cych zawsze i potencjalnie znaczÄ…co oddziaÅ‚ywać na Å›rodowisko, które minimalizujÄ… ich oddziaÅ‚ywanie na poszczególne komponenty Å›rodowiska.
- Wydaje oÅ›wiadczenia organu monitorujÄ…cego obszary Natura 2000 dla projektów wspóÅ‚finansowanych z budżetu Unii Europejskiej, w celu uzupeÅ‚nienia dokumentacji dla beneficjentów aplikujÄ…cych o Å›rodki z budżetu Unii Europejskiej.
- Prowadzi ponownÄ… ocenÄ™ oddziaÅ‚ywania przedsiÄ™wzięć na Å›rodowisko, w celu uzgodnienia warunków realizacji przedsiÄ™wziÄ™cia.
- Opracowuje informacje o prowadzonych ocenach oddziaływania przedsięwzięć na środowisko, w tym danych o dokumentacji sporządzonej w ramach tych ocen, w celu usprawnienia tworzonej przez GDOŚ bazy danych.
Warunki pracy:
- Praca o charakterze administracyjno-biurowym
- obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę,
- praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym
- naturalne i sztuczne oświetlenie, konieczność koncentracji uwagi podczas wykonywanej pracy,
- opracowywanie dokumentów, praca i czynnoÅ›ci koncepcyjne,
- Na stanowisku pracy występują zadania polegające na wyjazdach krajowych. Wyjazdy służbowe środkami transportu publicznego lub samochodem służbowym.
- Na stanowisku wystÄ™puje stres zwiÄ…zany z zachowaniem terminów i obsÅ‚ugÄ… klientów ze
- Wyjazdy sÅ‚użbowe krajowe do miejsc, które mogÄ… być niedostosowane do poruszania siÄ™ osób niepeÅ‚nosprawnych.
- Użytkowanie sprzÄ™tu biurowego (komputer,drukarka,skaner,kserokopiarka,niszczarka dokumentów).
- Obiekt przy ul. Mieszka I 24 w Koszalinie, niebÄ™dÄ…cy wÅ‚asnoÅ›ciÄ… RDOÅš, nie jest do stosowany dla potrzeb osób niepeÅ‚nosprawnych poruszajÄ…cych siÄ™ na wózkach inwalidzkich (brak podjazdów, windy, toalet przystosowanych dla osób niepeÅ‚nosprawnych oraz specjalistycznych urzÄ…dzeÅ„ umożliwiajÄ…cych pracÄ™ osobom niewidomym, niedosÅ‚yszÄ…cym oraz gÅ‚uchoniemym ).
- Pomieszczenia biurowe dla pracowników WydziaÅ‚u Terenowego RDOÅš oraz stanowiska pracy znajdujÄ… siÄ™ na I piÄ™trze . Brak windy i podjazdów dla wózków inwalidzkich.
- Stanowisko pracy wyposażone jest w monitor ekranowy, komputer, wspólnÄ… drukarkÄ™, telefon, kserokopiarkÄ™ sieciowÄ….
71-637 Szczecin ul. Firlika 20 Koszalin WST w Koszalinie ul. Mieszka I 24
Wymagania
Niezbędne:- Wykształcenie: średnie
- Doświadczenie zawodowe/staż pracy: Doświadczenia zawodowego
- znajomość ustaw: - o udostÄ™pnianiu informacji o Å›rodowisku i jego ochronie, udziale spoÅ‚eczeÅ„stwa w ochronie Å›rodowiska oraz ocenach oddziaÅ‚ywania na Å›rodowisko, Prawo ochrony Å›rodowiska, Kodeks postÄ™powania administracyjnego, o SÅ‚użbie Cywilnej oraz aktów wykonawczych do tych ustaw, - umiejÄ™tność komunikowania siÄ™ - umiejÄ™tność nawiÄ…zywania kontaktów interpersonalnych- zdolność analitycznego myÅ›lenia - odpowiedzialność - umiejÄ™tnoÅ›ci obsÅ‚ugi komputera (Å›rodowisko Windows).
- - W sÅ‚użbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która: w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowaÅ‚a lub peÅ‚niÅ‚a sÅ‚użbÄ™ w organach bezpieczeÅ„stwa paÅ„stwa lub byÅ‚a wspóÅ‚pracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeÅ„stwa paÅ„stwa z lat 1944–1990 oraz treÅ›ci tych dokumentów. Osoba wybrana do zatrudnienia bÄ™dzie musiaÅ‚a zÅ‚ożyć oÅ›wiadczenie lustracyjne, jeÅ›li urodziÅ‚a siÄ™ przed 1 sierpnia 1972 r. OÅ›wiadczenie - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowe:
- Wykształcenie: wyższe profilowane w zakresie ochrony środowiska, przyrody lub leśne
- Doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w pracy w jednostkach zajmujących się ocenami oddziaływania na środowisko
- Przeszkolenie z zakresu zagadnień dotyczących ocen oddziaływania na środowisko.
- - asertywność, - kreatywność w dziaÅ‚aniu, - umiejÄ™tność prowadzenia rozmów i negocjacji, - znajomość Dyrektywy Rady w sprawie oceny skutków wywieranych przez niektóre przedsiÄ™wziÄ™cia publiczne i prywatne na Å›rodowisko naturalne.
Inne informacje
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzajÄ…cych speÅ‚nienie wymagania niezbÄ™dnego w zakresie wyksztaÅ‚cenia
- - OÅ›wiadczenie o treÅ›ci: Ja niżej podpisana/podpisany oÅ›wiadczam , że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. nie pracowaÅ‚am(em) lub peÅ‚niÅ‚am(em) sÅ‚użby w organach bezpieczeÅ„stwa paÅ„stwa lub nie byÅ‚am (em) wspóÅ‚pracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeÅ„stwa paÅ„stwa z lat 1944–1990 oraz treÅ›ci tych dokumentów.Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.”
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
- kopia dokumentu potwierdzajÄ…cego niepeÅ‚nosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzajÄ…cych skorzystać z pierwszeÅ„stwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdÄ… siÄ™ w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- Kopie dokumentów potwierdzajÄ…cych speÅ‚nienie wymagania dodatkowego w zakresie wyksztaÅ‚cenia
- Kopie dokumentów potwierdzajÄ…cych speÅ‚nienie wymagania dodatkowego w zakresie doÅ›wiadczenia zawodowego / stażu pracy
- przeszkolenie z zakresu zagadnieÅ„ dotyczacych ocen oddziaÅ‚ywania na srodowisko (np. certyfikat/zaÅ›wiadczenie które wskazuja na zdobyte przeszkolenie w wymienionym obszarze lub zakres czynnoÅ›ci wskazujacy na to przeszkolenie).
Termin skÅ‚adania dokumentów: 06.05.2024
Decyduje data stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu.
Inne informacje: W miesiÄ…cu poprzedzajÄ…cym datÄ™ upublicznienia ogÅ‚oszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepeÅ‚nosprawnych w urzÄ™dzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i spoÅ‚ecznej oraz zatrudnianiu osób niepeÅ‚nosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeÅ„stwo dla osób z niepeÅ‚nosprawnoÅ›ciami
- Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiÄ…cach od zakoÅ„czenia naboru.
- Nie rozpatrzymy oferty, którÄ… otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupeÅ‚niania ofert.
- ZÅ‚ożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod wzglÄ™dem formalnym na podstawie zapisów ogÅ‚oszenia dotyczÄ…cych wymaganych i dodatkowych dokumentów.
-Wymagane dokumenty i oświadczenia muszą być opatrzone datą i własnoręcznym podpisem.
- Wzór oÅ›wiadczeÅ„ wymaganych w procedurze konkursowej w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Åšrodowiska w Szczecinie - zamieszczono na stronie BIP RDOÅš http://bip.szczecin.rdos.gov.pl/wzory-oswiadczen lub na BIP KPRM w zakÅ‚adce praca/oswiadczenia.
- Do skÅ‚adania dokumentów zachÄ™camy również osoby niepeÅ‚nosprawne, które speÅ‚niajÄ… wymagania okreÅ›lone w niniejszym ogÅ‚oszeniu.
- Za kopie dokumentów potwierdzajÄ…cych speÅ‚nienie wymagania niezbÄ™dnego w zakresie doÅ›wiadczenia zawodowego / stażu pracy uważa siÄ™ dokumenty wyraźnie wskazujÄ…ce na wykonywanie zadaÅ„ w wymaganym obszarze (np. jeżeli na Å›wiadectwie pracy widnieje stanowisko np. starszego inspektora lub inne , należy doÅ‚Ä…czyć do niego kopiÄ™ zakresu wykonywanych obowiÄ…zków/zadaÅ„/czynnoÅ›ci na zajmowanym stanowisku podpisany przez pracodawcÄ™) lub aktualne zaÅ›wiadczenie o zatrudnieniu ze wskazaniem stanowiska i zakresu wykonywania zadaÅ„ (obszar wykonywania czynnoÅ›ci sÅ‚użbowych).
- Za datÄ™ zÅ‚ożenia dokumentów uznaje siÄ™ datÄ™ wpÅ‚ywu bÄ…dź osobistego dostarczenia oferty do urzÄ™du.
- W ofercie należy podać dane kontaktowe m.in. adres e-mail, numer telefonu.
- Nasz urzÄ…d jest pracodawcÄ… równych szans i wszystkie aplikacje sÄ… rozważane z równÄ… uwagÄ… bez wzglÄ™du na pÅ‚eć, wiek, niepeÅ‚nosprawność, rasÄ™, narodowość, przekonania polityczne, przynależność zwiÄ…zkowÄ…, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualnÄ… czy też jakÄ…kolwiek innÄ… cechÄ™ prawnie chronionÄ….
- Oferujemy zatrudnienie na podstawie art. 35 ustawy o służbie cywilnej z dnia 21 listopada 2008 r.