Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
25.04.2024 25 kwietnia 2024

Wicekanclerz Niemiec chce droższych biletów lotniczych, by ograniczyć emisję CO2

   Powrót       14 maja 2021       Planowanie przestrzenne   

Wicekanclerz Niemiec Olaf Scholz powiedział, że zamierza podjąć kroki w kierunku podwyższenia cen lotów w Europie, tak by nie były one tańsze niż 50-60 euro (ok. 220-270 zł). Poprzez zniechęcenie ludzi do częstego i taniego podróżowania samolotami polityk chce ograniczyć emisję dwutlenku węgla do atmosfery.

W programie telewizyjnym "ProSieben Spezial Live" w środę polityk z ramienia socjaldemokratycznej partii SPD powiedział, że cena żadnego lotu nie powinna wynosić mniej niż opłata lotniskowa oraz inne koszty podróży samolotem. Ze statystyk Niemieckiego Centrum Lotnictwa i Kosmonautyki wynika, że przemysł lotniczy przyczynia się do 2,8 proc. globalnej emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Ponadto odpowiada za 3,5 proc. zmian klimatycznych wywołanych przez działalność człowieka.

Czytaj też: Francuscy deputowani zdecydowali o zawieszeniu części krótkich lotów krajowych, na których dostępne są alternatywne połączenia kolejowe. Zakaz jest elementem działań władz na rzecz ochrony klimatu.

Socjaldemokratyczna Partia Niemiec (SPD), którj członkiem jest Scholz, postuluje w swoim programie, że należy zachęcić obywateli do podróży po Europie bardziej przyjaznymi środowisku środkami transportu, m.in. poprzez obniżenie cen biletów kolejowych. Jak wskazał tygodnik "Der Spiegel", Scholz nie uważa, by możliwy był darmowy transport publiczny, ale jest za inwestowaniem w lokalny transport.

Pod koniec kwietnia niemiecki Trybunał Konstytucyjny orzekł, że krajowa ustawa o ochronie klimatycznej nie zapewnia wystarczająco konkretnie wskazanych sposobów całkowitej redukcji emisji dwutlenku węgla od 2031 r. W związku z tym rząd przyjął nowelizację ustawy, według której Niemcy mają dążyć do osiągnięcia pełnej neutralności klimatycznej do 2045 r. - czyli pięć lat wcześniej, niż początkowo zapowiadano. W tym celu poszczególne sektory gospodarki, m.in. transport, będą musiały znacznie ograniczyć ilość emisji do 2030 r. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Zielona Koalicja dla Zdrowia – jakie cele i strategia działania? (26 marca 2024)Ponad 100 milionów euro na technologie wodorowe. 20 konkursów dla projektów B&R (29 lutego 2024)Koszt wojennych emisji GHG to prawie 10 mld dolarów. Klimatyczne konsekwencje inwazji (26 lutego 2024)W labiryncie plastiku. Biznes debatuje na Sustainable Industry Lab'24. (06 lutego 2024)Statki na niebie (23 stycznia 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony