Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
25.04.2024 25 kwietnia 2024

Kraków: Tereny pod torami kolejowymi zostaną zagospodarowane

   Powrót       01 lipca 2021       Planowanie przestrzenne   

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk i prezydent Krakowa Jacek Majchrowski wzięli udział w podpisaniu porozumienia między spółką PKP Polskie Linie Kolejowe a Zarządem Zieleni Miejskiej w Krakowie, dotyczącego zagospodarowania terenu pod nowymi estakadami kolejowymi. Zgodnie z porozumieniem zawartym 25 czerwca 2021 r. tereny w centrum Krakowa, które powstały po likwidacji dziewiętnastowiecznego nasypu kolejowego i zastąpieniu go estakadami, zostaną zagospodarowane. - Budowa kolei aglomeracyjnej i związana z nią likwidacja dawnych nasypów kolejowych stanowiących barierę komunikacyjną i przestrzenną pomiędzy Starym Miastem a Grzegórzkami zasadniczo zmieni relacje urbanistyczne, architektoniczne, komunikacyjne oraz społeczne Krakowa. Wszystkim nam zależy, aby nowe tereny pod estakadami stały się miejscem, z którego będą korzystać krakowianie i turyści. Dzisiejsze porozumienie gwarantuje przekształcenie tej powierzchni w miejsce przyjazne każdemu, kto będzie chciał dobrze spędzić czas w gronie znajomych albo na rodzinnym spacerze - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Czytaj też: Zieleń w mieście to nie tylko parki i trawniki

Zagospodarowanie terenu pod estakadami kolejowymi połączy dwie dzielnice Krakowa: Stare Miasto oraz Grzegórzki za pomocą nowej, zielonej przestrzeni publicznej – Parku Kolejowego. Podział przestrzeni na strefy funkcjonalne został wypracowany wspólnie z mieszkańcami podczas konsultacji społecznych. Zakres koncepcji zagospodarowania terenu pod estakadami dotyczy działki o powierzchni niemal 1 hektara, położonej między ulicą Kopernika a wiaduktem przy Hali Targowej, wzdłuż linii kolejowej nr 91 Kraków Główny – Medyka.

W projekcie zapewniono ciągłość połączenia zarówno pieszego, jak i rowerowego wzdłuż inwestycji kolejowej. Zgodnie z wolą mieszkańców, park podzielono na strefy funkcjonalne. Zbudowana zostanie również ścieżka edukacyjna dotycząca historii rozwoju transportu kolejowego w Polsce wraz z identyfikacją graficzną, która będzie jednocześnie formą uatrakcyjnienia nawierzchni i betonowych elementów estakady.

W pobliżu budynków mieszkalnych zaplanowano strefy, które nie będą generować wysokiego natężenia hałasu, w tym ogród sensoryczny oraz plac zabaw w formach nawiązujących do kolei.

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Zielińska: transformacja to nie wygaszanie, ale szansa na rozwój (05 kwietnia 2024)Kalkulator usług ekosystemowych drzew – nowe narzędzie edukacyjne (15 stycznia 2024)Mniej romantyczne oblicze jemioły. Gatunek rosnącym zagrożeniem dla miejskich drzew (27 grudnia 2023)Średnia temperatura w miastach rośnie (06 listopada 2023)Ekonomiści z Uniwersytetu Warszawskiego sprawdzają, ile oszczędzamy dzięki drzewom w miastach (24 października 2023)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony