Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
19.04.2024 19 kwietnia 2024

NFOŚiGW będzie udzielał dopłat do leasingu elektryków

   Powrót       28 lipca 2021       Planowanie przestrzenne   

Od 2 sierpnia ruszy nabór dla banków zainteresowanych dystrybucją dopłat do leasingu pojazdów zeroemisyjnych w ramach programu "Mój elektryk" - poinformował NFOŚiGW. Budżet programu to obecnie 0,5 mld zł w tym 400 mln zł z przeznaczeniem na dopłaty dla leasingu.

Program "Mój elektryk" przewiduje, że z bezzwrotnego dofinansowania do zakupu/leasingu samochodów napędzanych energią elektryczną lub wodorem będą mogły korzystać – obok osób fizycznych – także przedsiębiorstwa, samorządy i instytucje. Budżet programu, którego wdrażanie zaplanowano na lata 2021-2026, wynosi obecnie 500 mln zł, w tym 400 mln zł z przeznaczeniem na dopłaty dla leasingu. Od 12 lipca trwa nabór wniosków dla osób fizycznych chcących otrzymać dotację do zakupu elektryka.

Czytaj też: Przed zakupem nowego auta sprawdź dostępne modele, infrastrukturę i … jego emisje

W poniedziałek NFOŚiGW ogłosił nabór na banki zainteresowane dystrybucją dopłat do leasingu pojazdów zeroemisyjnych (elektrycznych i wodorowych). - Uruchomienie dopłat do leasingu jest kluczowe dla sukcesu programu "Mój elektryk", a elektryfikacja transportu w Polsce ma zasadnicze znaczenie dla realizacji celów klimatycznych. Wsparcie kierowane przez NFOŚiGW do przedsiębiorców i samorządów upowszechni stosowanie pojazdów zeroemisyjnych. Dzięki temu zostanie potrojona liczba samochodów elektrycznych w Polsce, co pozwoli na dalszy rozwój infrastruktury ładowania oraz produkcji na potrzeby rynku samochodów zeroemisyjnych - zwrócił uwagę minister klimatu i środowiska Michał Kurtyka.

Udział banków w dystrybucji funduszy

Jak wyjaśniono, Narodowy Fundusz udostępni bankom uczestniczącym w realizacji programu środki finansowe, które banki będą przekazywały korzystającym z leasingu, przede wszystkim firmom, na dopłaty do opłat ustalonych w umowach leasingowych. Poinformowano, że nabór dla banków ruszy 2 sierpnia br. i będzie trwał cztery tygodnie. - NFOŚiGW oczekuje na zgłoszenia banków, które zadeklarują gotowość operacyjnego uruchomienia systemu dystrybucji dopłat do leasingu najpóźniej w ciągu 90 dni od podpisania umowy z Funduszem. Banki będą zobowiązane do podjęcia współpracy z każdą zainteresowaną firmą leasingową, która zgłosi takie zainteresowanie na każdym etapie wdrażania programu "Mój elektryk" - przekazano.

Wiceszef NFOŚiGW Artur Lorkowski przekonuje, że system dystrybucji dopłat będzie przyjazny dla przedsiębiorców, w pełni zintegrowany z biznesowym modelem finansowania aut przez leasing. - Wnioski o dopłaty do leasingu aut zeroemisyjnych będą składane u pracownika firmy leasingowej, który będzie odpowiadał również za umowę leasingową. Banki będą podejmowały – w imieniu NFOŚiGW – decyzje o przyznaniu dotacji w ciągu 20 dni od przekazania wniosku do banku przez firmę leasingową - wyjaśnił.

Czytaj też: Fit for 55 - jakie zmiany w sektorze transportu?

Fundusz dodał, że podstawą uczestnictwa banku w programie będzie podpisanie z NFOŚiGW umowy o udostępnienie środków finansowych. Wskazano, że z puli środków otrzymanych z Narodowego Funduszu banki będą mogły udzielać firmom i instytucjom dofinansowania w formie bezzwrotnej dotacji wyłącznie na samochody zeroemisyjne, które są fabrycznie nowe i których cena nie będzie wyższa niż określona w programie.

Wyjaśniono, że wnioskować będzie można o dofinansowanie leasingu pojazdów zeroemisyjnych kategorii: M1, N1 lub L1e-L7e. Kwoty i intensywności wsparcia zostały określone w programie i są uzależnione od rodzaju pojazdu oraz deklarowanego przebiegu. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Dyskusja z branżą o rozwoju elektromobilności w Polsce (09 kwietnia 2024)Wszyscy będziemy elastyczni? O nowych trendach na rynku energii (13 lutego 2024)O sprawiedliwość dla prosumentów i bezpieczeństwo energetyczne dla wszystkich. Głosy z Forum Solar + (09 lutego 2024)Mobilizacja dla nowej mobilności. PSPA publikuje propozycje ws. zrównoważonego transportu (01 lutego 2024)200 tys. zeroemisyjnych samochodów ciężarowych w 2035 r.? PSPA o projekcie nowego programu wsparcia (29 stycznia 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony