Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
29.03.2024 29 marca 2024

Start kampanii „Elektromobilność – zielone światło dla klimatu”

   Powrót       10 stycznia 2022       Planowanie przestrzenne       Artykuł promocyjny   

Wystartowała kampania edukacyjno-informacyjna(1) pn. „Elektromobilność – zielone światło dla klimatu”. Celem kampanii jest pokazanie korzyści płynących z posiadania auta elektrycznego oraz wpływu elektromobilności na środowisko naturalne, poprawę warunków życia, zdrowia oraz rozwój gospodarczy.

Ambasador Kampanii

Ambasadorem kampanii został Jakub Przygoński(2) – kierowca rajdowy, były motocyklista, członek zespołu Orlen Team. Uczestnik rajdów w Dakarze, wielokrotny Wicemistrz Świata Cross-Country FIM, Mistrz Polski w driftingu (2015 i 2017) oraz pasjonat biegania i kitesurfingu. Jako ekspert współprowadzi w newonce.radio autorską audycję o motosporcie – „Jedźmy gdzieś”.

Program i kampania edukacyjna pokazują realne korzyści, jakie każdy z nas może uzyskać dzięki zakupowi samochodu elektrycznego już dziś. To tańsze podróżowanie, wygoda prowadzenia, a także bycie nowoczesnym i pro-eko. Nie ma już dziś żadnych wątpliwości, że “elektryki” są przyszłością motoryzacji, ale wiele osób uważa, że jest jeszcze za wcześnie na odstawienie auta spalinowego. Nasza kampania rozwiewa te wątpliwości i mity. Podkreśla, że e-samochody są coraz bardziej dostępne, ich zasięgi dają możliwość komfortowego podróżowania, sieć szybkich ładowarek obejmuje już cały kraj, a dopłaty do zakupu są dodatkową, przekładającą się na konkretne złotówki zachętą – komentuje Agata Śmieja, prezes Fundacji Czyste Powietrze oraz pomysłodawczyni i organizatorka Szczytu Klimatycznego TOGETAIR.

POLACY SĄ ZA, JEDNAK MAJĄ OBAWY

Jak wynika z ankiet i badań opinii społecznej, Polacy są świadomi korzyści środowiskowych płynących z używania e-pojazdów, natomiast czasem mają, nie zawsze, uzasadnione obawy z nimi związane. Po pierwsze, koszt e-samochodów wydaje się wysoki. Po drugie, ankietowani często podnosili kwestię małego zasięgu takiego auta. Po trzecie, niepokojąca dla nich jest kwestia niewystarczająco rozwiniętej infrastruktury ładowania i serwisu pojazdów elektrycznych.

Dlatego NFOŚiGW we współpracy z Fundacją Czyste Powietrze przygotował cykl różnorodnych działań, które rozwieją mity i półprawdy, jak również pokażą pozytywny wpływ elektromobilności na życie Polaków, również tych, którzy nie jeżdżą pojazdami z e-napędem.

Elektromobilność to absolutnie przyszłościowy trend. Z badań wynika jednak, że tylko 20 proc. Polaków rozważa zakup auta z napędem elektrycznym. Na ten moment mamy zarejestrowane około 30 tysięcy takich pojazdów, w tym samochody plug-in. Dysponujemy siecią dwóch tysięcy stacji ładowania. W ciągu najbliższych 5 lat liczba ta wzrośnie do 15 tysięcy. Wnioskując po sukcesie polskiej fotowoltaiki, która liczy obecnie ponad 600 tysięcy zestawów paneli na dachach prywatnych, patrzymy optymistycznie w przyszłość e-pojazdów, ponieważ takie połączenie zapewni niezależność energetyczną, możliwość samodzielnego zapewnienia paliwa do własnego samochodu. Pragnę przypomnieć, że smog generowany przez tradycyjne samochody to trzecie źródło emisji pyłów zawieszonych – mówi Artur Beck, producent i organizator Szczytu Klimatycznego TOGETAIR.

ZIELONE ŚWIATŁO DLA PRZEDSIĘBIORCÓW

W ramach kampanii edukacyjno-informacyjnej „Elektromobilność – zielone światło dla klimatu” realizowany będzie również ranking TOP 10 najlepszych przedsiębiorstw i instytucji w Polsce przyjaznych elektromobilności i zaangażowanych w rozwój zeromisyjnego transportu. Do udziału w nim będzie mogła zgłosić się każda organizacja, która ma w swojej flocie samochody w pełni elektryczne lub hybrydy PHEV oraz stosuje rozwiązania elektromobilne w codziennej działalności biznesowej.

Źródło: Fundacja Czyste Powietrze

Przypisy

1/ PARTNERZY: Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Fundacja Czyste Powietrze, Fundacja Pozytywnych Idei, TOGETAIR PATRONI MEDIALNI: Polskie Radio I, Polska Press Strefa Biznesu, Polska Press Nasze Miasto, Smart Me, Teraz Środowisko, Biznes Alert, Energetyka 24 NAZWA KAMPANII: Elektromobilność – zielone światło dla klimatu CZAS: grudzień/styczeń TEMATY: elekromobilność, ekologia, środowisko, czyste powietrze, kampania edukacyjna KRAJE: Polska NADAWCA/RELAIZACJA: Creative Harder / Fundacja Czyste Powietrze / Fundacja Pozytywnych Idei MEDIA: tv, radio, internet WYKONAWCA: CreativeHarder / LetEmKnow2/ OBEJRZYJ SPOT: Jakub Przygoński ambasadorem kampanii Elektromobilność – zielone światło dla klimatu
https://www.youtube.com/watch?v=POeU3AOAWyQ

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Wszyscy będziemy elastyczni? O nowych trendach na rynku energii (13 lutego 2024)O sprawiedliwość dla prosumentów i bezpieczeństwo energetyczne dla wszystkich. Głosy z Forum Solar + (09 lutego 2024)Mobilizacja dla nowej mobilności. PSPA publikuje propozycje ws. zrównoważonego transportu (01 lutego 2024)200 tys. zeroemisyjnych samochodów ciężarowych w 2035 r.? PSPA o projekcie nowego programu wsparcia (29 stycznia 2024)MKiŚ pracuje nad założeniami ws. wsparcia zakupu zeroemisyjnych ciężarówek (17 stycznia 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony