Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
29.03.2024 29 marca 2024

W Poznaniu trwają zapisy na bezpłatne kursy ecodrivingu

   Powrót       17 sierpnia 2015       Zrównoważony rozwój   

Bezpłatne kursy ecodrivingu, czyli ekonomicznej i ekologicznej jazdy samochodem, oferuje swoim mieszkańcom Poznań. W tym roku będzie mogło w nich wziąć udział 200 poznaniaków. Realizowany z udziałem władz miasta projekt ma już swoją trzecią edycję.

Przedsięwzięcie pod hasłem „Ecodriving bezpiecznego Poznania” zainicjowano w 2009 r. Do tej pory w kursach wzięło udział ponad tysiąc osób.

Na kurs może się zgłosić każdy, komu zależy na oszczędnym i bezpiecznym prowadzeniu auta, ale także na ochronie środowiska. Kursy poprawiające lub korygujące umiejętności poznańskich kierowców poprowadzą doświadczeni szkoleniowcy, instruktorzy doskonalenia techniki i bezpiecznej jazdy.

- Ecodriving to przede wszystkim bezpieczna i przyjazna środowisku jazda. Sposób kierowania pojazdem gwarantujący nie tylko oszczędności paliwa czy zmniejszenie emisji spalin, a także oszczędności w wydatkach na wolniej zużywających się podzespołach samochodowych. Dzięki mniej agresywnej i bardziej przewidującej jeździe zmniejsza się też ryzyko wypadku – powiedziała rzeczniczka poznańskiego magistratu Hanna Surma.

W pierwszej edycji szkoleń w roku 2009 z kursów skorzystało ponad 950 osób. Druga edycja realizowana była w 2014 roku - w kursach wzięło udział wówczas 200 kierowców.

Ze zgłoszeniami lepiej się pośpieszyć

W tym roku zajęcia teoretyczne i praktyczne odbywają się w sierpniu i wrześniu. Zgłoszenia przyjmowane są drogą mailową, formularze zgłoszeniowe można też dostarczyć do wydziału ochrony środowiska poznańskiego magistratu lub do siedziby Interaktywnego Centrum Bezpieczeństwa Skoda Auto Lab. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Ecodriving dąży do jak najpłynniejszej jazdy, na możliwie najwyższym biegu, przy możliwie najniższych obrotach. Nie należy niepotrzebnie hamować i przyspieszać. Świadomy kierowca powinien też gasić silnik, jeśli przewiduje, że zatrzymanie np. przed światłami na skrzyżowaniu potrwa dłużej niż 30 sekund. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Samorządy, biznes czy osoby fizyczne. Kto jest liderem w elektryfikacji transportu? (14 lutego 2022)Gdańskie ulice w stylu slow (04 lutego 2021)Polityka transportowa to zagadnienie multidyscyplinarne (05 maja 2020)Jak ograniczyć smog transportowy w miastach? Bez kija i marchewki się nie obędzie (15 stycznia 2020)Tramwajem przez miasto! Czyli o zaletach transportu publicznego na szynach - z perspektywy Francji i Polski (02 stycznia 2020)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony