Wystawa plenerowa otwarta we wtorek w centrum Wrocławia to początek edukacyjnej kampanii pt. „Dwa Bieguny – Cały Świat”. Głównym elementem akcji będzie otwarcie na terenie ogrodu zoologicznego specjalnego pawilonu nt. zmian klimatycznych na Ziemi.
Anna Mielnikiewicz z działu edukacji wrocławskiego ogrodu zoologicznego powiedziała we wtorek PAP, że główny nacisk w kampanii położony zostanie na uświadomienie ludziom ogromnej zależności między wyborami konsumenckimi a zmianami klimatu.
- Podczas tej plenerowej wystawy ustawiliśmy dla oglądających tę ostatnią czarną tablicę, na której mogą oni zapisać swe zobowiązanie, które mogłoby pomóc uratować klimat przed ociepleniem - dodała Mielnikiewicz.
Jesienią 2015 r. we wrocławskim ZOO zaplanowano seminarium popularno-naukowe na temat zmian na Ziemi, a szczególnie na temat ich wpływu na wzrost ocieplenia. Przewidziano też edukacyjne akcje w szkołach.
W ramach projektu otwarty zostanie na terenie ogrodu zoologicznego stały pawilon o nazwie „Klimat-zwierzęta-ludzie”. Będzie miał charakter interaktywny.
- Wyjątkowo, choć to pawilon w ZOO, widz nie będzie mógł w nim obejrzeć żadnego zwierzęcia. Zobaczy tam skutki ocieplenia i zmian klimatycznych - mówiła Mielnikiewicz.
Projekt jest również realizowany w internecie na stronie www.2bieguny.pl. Finansowany jest z tzw. funduszy norweskich (EOG) kwotą ponad 2,9 mln zł.
Wrocławski ogród zoologiczny to największy tego typu obiekt w Polsce, bardzo popularny wśród zwiedzających. W ciągu dziewięciu miesięcy od kiedy otwarto w nim nowoczesne Afrykarium (październik 2014 r.), ogród odwiedziło milion osób.(PAP)