© Davide Zanin
Ministerstwo Klimatu i Środowiska we współpracy z organizacjami młodzieżowymi przygotowało 16 scenariuszy lekcyjnych dot. zmian klimatu dla szkół podstawowych.
- Dzisiaj prezentujemy 16 scenariuszy dla szkół podstawowych w obszarach: adaptacja, energetyka, człowiek, biotop i biocenoza. Usystematyzowaliśmy treści w podziale na kategorie i obszary kluczowe dla realizacji polityki ekologicznej państwa. Zostały one zaopiniowane przez metodyków Ministerstwa Edukacji i Nauki, ocenione merytorycznie przez ekspertów Ministerstwa Klimatu i Środowiska oraz przyjęte przez członków Zespołu ds. edukacji ekologicznej, w tym klimatycznej, i promocji ekologicznych warunków życia – powiedział Adam Guibourgé-Czetwertyński, wiceminister klimatu i środowiska, podczas spotkania z uczniami 4 listopada 2022 r. w Jakubowie.
Wiceminister zaznaczył, że przygotowanie scenariuszy lekcji jest odpowiedzią na potrzebę stworzenia treści edukacyjnych, uwzględniających priorytetowe wytyczne polityki ekologicznej oraz zasady trwałego i zrównoważonego rozwoju kraju.
Czytaj też: Z jakimi opiniami spotkał się projekt KPO? Redakcja Teraz Środowiska przyjrzała się różnym komentarzom
Scenariusze lekcji dotyczą wszystkich uczniów od klas I do VIII szkoły podstawowej. Dla najmłodszych zaproponowano takie lekcje jak „Rola wody w przyrodzie (biocenoza)” oraz „Lokalne źródła energii (mitygacja)”, natomiast starszym uczniom poleca się takie tematy jak „Działanie systemu elektroenergetycznego” czy „Źródła gazów cieplarnianych”.
Ministerstwo współpracuje ze środowiskami młodzieżowymi nt. zmian klimatycznych
Wiceminister Guibourgé-Czetwertyński zwrócił uwagę, że do prezydium Zespołu zostali zaproszeni również przedstawiciele środowiska młodzieżowego. Wyjaśnił, że to organizacje młodzieżowe zainspirowały do opracowania projektu i brały czynny udział w tworzeniu materiałów edukacyjnych.
Wiceminister poinformował także, że we współpracy z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji, zostaną uruchomione szkolenia dla nauczycieli, aby pomóc im w prowadzeniu lekcji w oparciu o przygotowane materiały.
- Kolejny etap to pilotaż w szkołach podstawowych i zebranie uwag od pedagogów – podsumował wiceminister klimatu i środowiska.
Damian NowickiDziennikarz