Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
29.03.2024 29 marca 2024

Warszawa: Dofinansowanie z NFOŚiGW na 12 kolejnych autobusów elektrycznych

   Powrót       23 stycznia 2023       Planowanie przestrzenne   

38,4 mln zł z puli środków rządowych udostępnionych przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zostanie przeznaczone przez miasto stołeczne Warszawę na zakup 12 autobusów elektrycznych. Dofinansowanie, na które składa się 13,4 mln zł dotacji oraz pożyczka w wysokości ok. 25 mln zł, będzie przekazane z programu „Zielony Transport Publiczny”.

Czytaj: Na ulice Warszawy wyjedzie polski autobus na wodór

Umowa regulująca udzielenie wsparcia finansowego została podpisana 20 stycznia br. w siedzibie Narodowego Funduszu przez wiceprezesa zarządu NFOŚiGW Artura Michalskiego przy udziale wiceprezesa zarządu NFOŚiGW Sławomira Mazurka oraz dyrektora Biura Funduszy Europejskich i Polityki Rozwoju Urzędu m. st. Warszawy Macieja Fijałkowskiego.

Całkowity koszt przedsięwzięcie wynosi 47,2 mln zł. Zakupione pojazdy będą przegubowe, niskopodłogowe (z opcją tzw. „przyklęku” ułatwiającą wsiadanie) i dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Przewiozą maksymalnie, jednorazowo do 125 osób (przy 35 miejscach siedzących). Ich wspólny roczny przebieg ma wynieść 720 tys. km/rok. Autobusy obsługiwać będzie 25 osób zespołu technicznego, który zostanie przeszkolony dodatkowo w ramach inwestycji przewidującej zakup pojazdów. Projekt zakończy się w marcu 2025 r.

Wprowadzenie autobusów elektrycznych do ruchu m.in. w miejscach silnego zagęszczenia samochodów będzie miało walor antysmogowy i redukujący hałas miejski. Regularne ich wykorzystywanie w stołecznym transporcie zbiorowym spowoduje także efekt ekologiczny: ograniczenia emisji pyłów o średnicy mniejszej niż 10 mikrometrów (PM10) oraz tlenków azotu. Równolegle uzyskane zostanie pozytywne dla klimatu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla do atmosfery.

Zrealizowanie przedsięwzięcia przy wsparciu NFOŚiGW będzie dla Warszawy kolejnym etapem rozbudowy lokalnego zeroemisyjnego i cichego taboru komunikacji publicznej. Stolica Polski pozostanie tym samym w czołówce stolic europejskich, które użytkują autobusy o napędzie elektrycznym. Po dokonaniu zakupu stołeczna flota przyjazna środowisku ma posiadać ponad 170 „elektryków”.

Dofinansowanie przez NFOŚiGW warszawskiego projektu pomoże sprostać wymaganiom ustawowym dotyczącym transportu miejskiego. Podjęcie inwestycji będzie bowiem zgodne z zapisami zawartymi w ustawie o elektromobilności, która nakazuje jednostką samorządu terytorialnego systematyczną i terminową rozbudowę swoich flot autobusów zeroemisyjnych.

Źródło: NFOŚiGW

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Augustów: 10,6 mln zł na bezemisyjne autobusy (23 marca 2023)Świdnik: Dofinansowanie na trzy autobusy wodorowe i stacje do ładowania pojazdów elektrycznych (05 grudnia 2022)Muszyna: Dofinansowanie na 5 autobusów elektrycznych wraz z systemem ładowania (24 listopada 2022)Dolny Śląsk: Rozwój zeroemisyjnego transportu publicznego (14 listopada 2022)Łódź: Dwie szybkie ładowarki dla autobusów elektrycznych już na krańcówkach (07 listopada 2022)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony