Na wiosnę 2016 roku japoński koncern motoryzacyjny Honda zacznie przyjmować zamówienia na swój samochód wodorowy, pięciodrzwiowego sedana Clarity Fuel Cell. Do tej pory na światowe rynki tego typu pojazdy wprowadziły Toyota i Hyundai.
Honda wykorzystała w nim zmodyfikowany silnik elektryczny znany z modelu FCX Clarity. W nowym samochodzie zastosowano specjalne ogniwa paliwowe, które umożliwiają wytworzenie prądu, który następnie zasila elektryczną jednostkę napędową. Honda podkreśla, że wytwarzana energia jest magazynowana w bateriach litowo-jonowych.
Producent zapewnia, że samochód będzie mieć zasięg ok. 700 km.
Wodór można pozyskiwać z wielu materiałów, m.in. odpadów komunalnych i rolniczych czy gazu ziemnego. Do jego produkcji nadaje się też energia wodna, słoneczna oraz wiatrowa. Energia zasilająca silnik elektryczny, który napędza samochód na wodór, jest produkowana w ogniwach paliwowych zamontowanych wewnątrz auta. Produktem ubocznym pracy ogniw paliwowych jest woda destylowana.
To kolejny samochód wodorowy, który wchodzi na światowe rynki. Do tej pory swoje premiery miała Toyota Mirai i południowokoreański Hyundai - ix35 Fuel Cell. (PAP)