Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
28.03.2024 28 marca 2024

MGMiŻŚ nie wyklucza żadnych form finansowania żeglugi śródlądowej

   Powrót       02 listopada 2017       Planowanie przestrzenne   

- Na obecnym etapie – przedprojektowym – nie wykluczamy żadnej z możliwości finansowania inwestycji, począwszy od dotacji unijnych poprzez środki zwrotne pochodzące z międzynarodowych instytucji finansowych, jak i udział partnerów prywatnych - napisała w odpowiedzi na interpelację poselską wiceminister Anna Moskwa z Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Według resortu wśród potencjalnych źródeł finansowania przedsięwzięć należy wymienić m.in. środki finansowe pochodzące z: Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Funduszu "Łącząc Europę" (CEF), Europejskiego Funduszu na rzecz Inwestycji Strategicznych, funduszy celowych – np. środki Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej czy też środki z Funduszu Żeglugi Śródlądowej, a także środki budżetu państwa, samorządów terytorialnych, inwestorów z zainteresowanych sektorów oraz środki przeznaczone na realizację zadań ujętych w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.

Wisła i Odra z międzynarodową klasą żeglowności

Ministerstwo informuje, że celem dla Odrzańskiej Drogi Wodnej (E-30) jest osiągnięcie przez nią międzynarodowej klasy żeglowności i włączenie w europejską sieć dróg wodnych. Wstępnie oszacowane koszty wynoszą 2,9 mld zł do 2020 r. i 27,8 mld zł w latach 2021-2030. Z kolei, dla drogi wodnej Wisły celem jest uzyskanie znacznej poprawy warunków nawigacyjnych. Wstępnie oszacowane koszty wynoszą 3,5 mld zł do 2020 r. i 28 mld zł w latach 2021-2030.

Dla połączenia zaś Odra-Wisła-Zalew Wiślany i Warszawa-Brześć – rozbudowa dróg wodnych E-70 i E-40 wstępnie oszacowane koszty dla połączenia Odra-Wisła-Zalew Wiślany wynoszą 2,5 mld zł do 2020 r. i 4 mld zł w latach 2021-2030. Natomiast dla połączenia Warszawa-Brześć wstępnie oszacowany koszt wynosi 8,1 mld zł w latach 2021-2030. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Usługi ekosystemowe ponad funkcje gospodarcze. Jak mądrze zarządzać wodami w Polsce? (20 grudnia 2023)Woda nadal w Ministerstwie Infrastruktury. Rozporządzenia w RCL (19 grudnia 2023)Zrównoważony transport? Komisja Europejska chce wesprzeć rozwój transportu kombinowanego (09 listopada 2023)Program Hydrostrateg. Dostępne dofinansowanie na projekty wodne (27 września 2023)Grupa Azoty: wiosną ruszą prace budowlane w ramach odtworzenia Odrzańskiej Drogi Wodnej (15 listopada 2022)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony