Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
19.04.2024 19 kwietnia 2024

Atrakcyjne nagrody dla gmin przyjaznych rowerzystom

Samorządy inwestujące w infrastrukturę rowerową mogą zgłaszać się do kolejnej edycji konkursu „Gmina przyjazna rowerzystom”. Zyskać można nie tylko certyfikaty i praktyczne nagrody, ale też rozwiązanie lokalnych problemów.

   Powrót       14 marca 2018       Planowanie przestrzenne   

PTTK(1) już po raz siódmy organizuje konkurs „Gmina przyjazna rowerzystom”, którego celem jest promocja kolarstwa w Polsce. Do udziału zaproszone są wszystkie gminy – bez względu na swoją wielkość, budżet czy to, od jak dawna inwestują w infrastrukturę rowerową. Podczas rozmowy z Teraz Środowisko Jolanta Śledzińska, sekretarz PTTK ds. promocji i kontaktów zewnętrznych, zaznaczyła, że jury bierze pod uwagę m.in. liczbę mieszkańców gminy, aby ocena uwzględniała realne możliwości każdego samorządu.

Co mogą zyskać gminy?

Nie tylko certyfikat, którym mogą się posługiwać przez rok, ale także ufundowane przez sponsorów nagrody. Jak wyjaśniali nam organizatorzy konkursu, lista nagród nie jest zakończona, pojawiają się nowe propozycje od patronów medialnych czy współpracujących przy projekcie firm. Wśród nagród już znalazły się: rower elektryczny, samoobsługowa stacja naprawy rowerów i wykonanie aplikacji prezentującej atrakcje dla rowerowych turystów na terenie gminy.Pewne jest także, że wszystkie podmioty, które otrzymają certyfikat lub wyróżnienie, będą mogły nieodpłatnie promować się na targach Kielce Bike Expo.

Konsekwentnie do celu

- We wszystkich dotychczasowych edycjach wzięło udział ponad 300 gmin. Wiele gmin powraca do konkursu w jego kolejnych odsłonach – powiedziała nam Jolanta Śledzińska. Właśnie dla samorządów wielokrotnie startujących w konkursie stworzono możliwość ubiegania się o Grand Prix. Ta specjalna nagroda ma pokazać uznanie dla tych gmin, które konsekwentnie dokładają starań, aby rozwijać infrastrukturę rowerową. W konkursie jest bowiem oceniana nie tylko sama długość tras czy liczba stojaków, ale także postęp, jaki się w tym zakresie dokonał w ostatnim roku. Warunkiem ubiegania się o wielką nagrodę jest trzykrotne zdobycie certyfikatu w poprzednich latach. Tytułem Grand Prix – tak samo jak zwykłym certyfikatem „Gminy przyjaznej rowerzystom” - można posługiwać się przez rok.

Szczegółowe warunki udziału w konkursie oraz karta zgłoszenia są dostępne na stronie internetowej PTTK(2). Zgłoszenia można wysyłać do 10 sierpnia br.

Rowery sposobem na odblokowanie miejskich ulic

Konkurs „Gmina przyjazna rowerzystom” wpisuje się w europejskie trendy promujące działania na rzecz zrównoważonej mobilności. Przykładowo POLIS (sieć skupiająca regiony i miasta Europy) upatruje w rowerzystach remedium na miejskie korki. Jazda na rowerze oraz poruszanie się po mieście pieszo stały się głównymi tematami kończącej się dzisiaj konferencji POLIS „Decongesting Europe: New approaches to freeing our citis”. Jej głównym celem było znalezienie rozwiązań dla problemu nadmiernego zatłoczenia miejskich ulic.

Dominika Adamska: Sekretarz redakcji, geograf Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Przypisy

1/ Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze to najstarsze w Polsce stowarzyszenie skupiające turystów i krajoznawców. Powstało z połączenia Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego (1873 r.) i Polskiego Towarzystwa Krajoznawczego (1906 r.), stając się ich prawnym następcą, spadkobiercą tradycji, dorobku ideowego, a także majątku. Od powstania w 1950 r. PTTK rozwija i upowszechnia krajoznawstwo i turystykę kwalifikowaną we wszystkich jej formach, od turystyki pieszej górskiej i nizinnej począwszy, poprzez kolarską, kajakową, żeglarską, konną i narciarska, aż po motorową.2/ Konkurs
http://www.narowerze.pttk.pl/node/241

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Usprawnienie logistyki w miastach powinno obchodzić wszystkich (31 października 2023)Podpisano kartę na rzecz Narodowej Strategii Rowerowej (02 października 2023)Czy samorządy właściwie rozwijają infrastrukturę rowerową? Wyniki kontroli NIK (04 maja 2023)Warszawa: Strefa Tempo 30 – raport z konsultacji społecznych (06 marca 2023)Renaturyzacja Odry w praktycznym wymiarze (13 grudnia 2022)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony