Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
25.04.2024 25 kwietnia 2024

Gdynia: Ponad 95 mln zł na zakup i modernizację trolejbusów

   Powrót       06 kwietnia 2018       Planowanie przestrzenne   

Gdynia kupi 30 trolejbusów, a 21 używanych zmodernizuje. Pierwsze nowe pojazdy mają wyjechać na ulice za pół roku. Dzięki bateriom litowo-jonowym trolejbusy będą mogły obsługiwać też trasy bez dostępu do sieci trakcyjnej. Zakup pojazdów, baterii i modernizacja starych to koszt ok. 95 mln zł. Miasto szacuje, że dzięki nowym pojazdom i bateriom, co trzeci pasażer korzystający z transportu publicznego w Gdyni, będzie przewożony trolejbusami.

W środę prezydent Gdyni, Wojciech Szczurek i wiceprezes zarządu Solaris Bus & Coach Zbigniew Palenica podpisali umowę na dostawę 30 trolejbusów i 21 baterii. Firma Solaris była jedynym oferentem w przetargu.

- Jeżeli chcemy zachęcać gdynian do tego, żeby chętniej korzystali z komunikacji miejskiej, musimy zapewniać nowoczesny tabor i jednocześnie pamiętać, że komunikacja to także ważny czynnik wpływający na jakość środowiska, a trolejbusy to najbardziej ekologiczny środek transportu – przekonuje Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Wiceprezydent Gdyni Katarzyna Gruszecka-Spychała oceniła, że dzięki nowym bateriom na niektórych liniach trolejbusy zastąpią autobusy.

Dostawa nowych trolejbusów do Gdyni rozpocznie się już we wrześniu tego roku i zakończy na wiosnę 2019 roku. Wtedy też powinna zakończyć się modernizacja już używanych trolejbusów, której początek jest z kolei planowany na maj tego roku. Przedstawiciele miasta są przekonani, że "efekty inwestycji będą odczuwalne przez wszystkich pasażerów, zwłaszcza przez mieszkańców gdyńskich dzielnic znajdujących się poza siecią trakcyjną".

- To bardzo duży krok. To umacnianie się polityki niskoemisyjnej w Gdyni i możliwość wyjazdu poza sieć, co daje Zarządowi Komunikacji Miejskiej zupełnie nowe możliwości. Można będzie wykorzystywać trolejbusy do obsługi różnych dzielnic, jak Fikakowo czy Skwer Kościuszki, z możliwością odjazdu od sieci – argumentuje zastępca prezesa Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej (PKT) w Gdyni Tomasz Labuda.

Gdynia, obok Lublina i Tychów, jest jednym z trzech miast w Polsce, które zachowały i rozwijają komunikację trolejbusową. (PAP)

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Polska z ponad połową środków przeznaczonych na budowę infrastruktury tankowania wodoru (19 kwietnia 2024)MI: 1,4 mld zł z KPO na zakup niskoemisyjnych autobusów (10 kwietnia 2024)Lądek-Zdrój, Lidzbark Warmiński i Przykona najbardziej innowacyjnymi energetycznie gminami w Polsce (05 grudnia 2023)Analiza programów wyborczych pod kątem ochrony środowiska. Cz. 5 – zrównoważony rozwój (10 października 2023)Rybnik: Odebrano pierwsze miejskie autobusy wodorowe (31 sierpnia 2023)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony