Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
16.04.2024 16 kwietnia 2024

Polska w projekcie, który ułatwi armatorom dostęp do informacji o drogach wodnych

   Powrót       16 kwietnia 2018       Planowanie przestrzenne   

4 kwietnia na wniosek Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Komitet Sterujący RIS COMEX podjął decyzję o włączeniu do prac w ramach projektu, w charakterze partnera-obserwatora, MGMiŻŚ oraz Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie.

Projekt RIS COMEX to europejska inicjatywa mająca na celu harmonizację usług korytarzowych systemów RIS (Usług Informacji Rzecznej) funkcjonujących w poszczególnych krajach UE. Działalność w ramach RIS COMEX oparta jest na wymianie danych między poszczególnymi systemami RIS w różnych krajach. Instytucją odpowiedzialną za wdrożenie i obsługę polskiego systemu RIS, obejmującego aktualnie dolną Odrę, jest Urząd Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie.

Skrócenie czasu oczekiwania na śluzowanie, załadunek i rozładunek

Udział w RIS COMEX pozwoli na rozszerzenie informacji oferowanych armatorom przez polski system RIS o dane na temat ruchu jednostek, sytuacji na drogach wodnych oraz dostępności infrastruktury w całym międzynarodowym korytarzu transportowym. Docelowo armatorzy mogą liczyć na zwiększenie efektywności w międzynarodowych operacjach transportowych (elastyczne planowanie tras oraz skrócenie czasu rejsu). Ponadto dzięki informacji o ruchu jednostek i sytuacji na szlakach wodnych w całym korytarzu transportowym poprawi się bezpieczeństwo w żegludze śródlądowej. Wzrośnie także efektywność wykorzystania infrastruktury transportowej (skrócenie czasu oczekiwania na śluzowanie, załadunek i rozładunek).

Projekt RIS COMEX potrwa do końca 2020 r. Do tej pory zrzeszał 13 państw członkowskich reprezentowanych przez 15 instytucji. Koordynatorem prac w ramach RIS COMEX jest austriacka administracja dróg wodnych Viadonau.

Aktualne możliwości RIS Dolnej Odry można obserwować w serwisie Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie.

Źródło: Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Recykling nawet 15,6 razy większy przy zbiórce selektywnej. Dane z Europy i Polski o tworzywach sztucznych (27 marca 2024)Bo woda była za słona. Godzina dla Ziemi WWF w tym roku poświęcona rzekom (23 marca 2024)237 m3 wody na 1 MWh w Elektrowni Skawina. O mokrych długach termicznych elektrowni w Światowy Dzień Wody (22 marca 2024)Nowe wzory oświadczeń dotyczące opłat za usługi wodne (21 marca 2024)Eksperci rozmawiali o przyszłości Odry. Wrocław (14 marca 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony