Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
19.04.2024 19 kwietnia 2024

Dla kogo Polski Produkt Przyszłości?

   Powrót       07 września 2018       Zrównoważony rozwój   

Należy się spieszyć, gdyż już tylko niespełna miesiąc pozostał do zgłoszenia firmy w ramach XXI edycji konkursu Polski Produkt Przyszłości(1) (termin mija 5 października). Gospodarzem tematu jest Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wraz z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju. Stawka jest wysoka, oprócz zaszczytnego tytułu można zdobyć grant do 100 tys. zł z przeznaczeniem na rozwój, promocję lub umiędzynarodowienie produktu.

Celem Konkursu jest wyłonienie najbardziej innowacyjnych produktów, które mają szansę zaistnieć na rynku krajowym lub zagranicznym jako Polski Produkt Przyszłości, oraz ich rozwój, promocja lub umiędzynarodowienie. W dwudziestoletniej historii konkursu zgłoszono ponad 900 innowacyjnych projektów. Były to nowości z różnych obszarów techniki, m.in. z branży: medycznej, farmaceutycznej, elektronicznej, chemicznej. Kapituła konkursu nagrodziła dotychczas 53 projekty, a ponad 109 przyznała wyróżnienia.

Wymagania regulaminowe

Uczestnikami konkursu mogą być jednostki naukowe, przedsiębiorcy i konsorcja składające się z jednostki naukowej i przedsiębiorcy prowadzące działalność na terenie Polski. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest przedstawienie nowego, innowacyjnego produktu (wyrobu lub technologii) w jednej z trzech kategorii:

  • Produkt Przyszłości jednostki naukowej,
  • Produkt Przyszłości przedsiębiorcy,
  • Produkt Przyszłości wspólny jednostki naukowej i przedsiębiorcy.

Do konkursu mogą zostać zgłoszone produkty, które zostały doprowadzone co najmniej do etapu prac wdrożeniowych albo zostały wdrożone do produkcji maksymalnie 24 miesiące przed dniem złożenia wniosku konkursowego.

Szansa dla ekoinnowacji

W każdej kategorii przyznawana jest jedna nagroda oraz maksymalnie cztery wyróżnienia. Laureaci konkursu, oprócz prawa do posługiwania się w korespondencji i w promocji znakiem oraz hasłem: Polski Produkt Przyszłości, mają możliwość uzyskania grantu na rozwój, promocję lub umiędzynarodowienie produktu. Zwycięzcy mogą starać się o grant w wysokości do 100 tys. zł, a wyróżnieni do 25 tys. zł. Oprócz ww. nagród przewidziane są także nagrody specjalne, m.in. dla młodych przedsiębiorców i w obszarze ekoinnowacji.

Uczestnikowi konkursu powinny przysługiwać autorskie prawa majątkowe, patentowe lub inne prawa własności intelektualnej w zakresie uprawniającym uczestnika do zgłoszenia produktu.

Udział w konkursie jest bezpłatny.

Katarzyna Zamorowska: Dyrektor ds. komunikacji

Przypisy

1/ Szczegółowe informacje na stronie PARP
http://www.parp.gov.pl/konkursppp

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Zwiększa się „zielony” rynek pracy. Tychy (25 marca 2024)Potencjał, który trzeba wyzwolić. Przyszłość recyklingu aluminium według Fundacji RECAL (01 marca 2024)Ślad węglowy a rynek nieruchomości (06 lutego 2024)Nowe systemy magazynowania energii od KSTAR - dostępne już w 2024 r. (20 grudnia 2023)#Tech4GreenEnergy. Włączamy Zieloną Energię! Dołącz do Huawei Startup Challenge (15 grudnia 2023)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony