Wydział Środowiska i Rolnictwa informuje, że mieszkańcy Wrocławia, zainteresowani dofinansowaniem prac związanych z usuwaniem wyrobów azbestowych w roku 2019, mogą do końca grudnia 2018 r. składać deklaracje przystąpienia do „Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Wrocławia”.
2 tys. ton wyrobów azbestowych
Na terenie Wrocławia znajduje się jeszcze ok. 2 tys. ton wyrobów azbestowych, które zgodnie z przepisami prawa powinny zostać usunięte do końca 2032 roku. Obowiązek usunięcia azbestu spoczywa na właścicielach nieruchomości, na których azbest jest wykorzystywany. Koszt usunięcia wyrobów zawierających azbest ponosi właściciel obiektu.
Można jednak otrzymać wsparcie finansowe na prace związane z demontażem, transportem i unieszkodliwieniem azbestu uczestnicząc w „Programie usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Wrocławia”. Program jest realizowany od 2012 r. przy wsparciu finansowym Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu. Deklaracje i wymagane załączniki należy przesłać na adres Urzędu Miejskiego.
Źródło: Urząd Miasta Wrocławia
Więcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.