Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
20.04.2024 20 kwietnia 2024

Kraków: Powołano Miejskiego Inżyniera Ruchu

   Powrót       08 stycznia 2019       Planowanie przestrzenne   

Zatwierdzanie stałej i czasowej organizacji ruchu na terenie Krakowa, poprawa bezpieczeństwa na drogach, kontrola oznakowania, wspomaganie obsługi systemu sterowania ruchem – to tylko część zadań, jakie stoją przed nowym Wydziałem Miejskiego Inżyniera Ruchu Urzędu Miasta Krakowa.

Decyzję o powołaniu nowego wydziału w strukturze magistratu podjął prezydent Krakowa. Jacek Majchrowski tłumaczył, że chce, aby sprawy związane z organizacją ruchu uzyskały niezależną ocenę przez innych urzędników, niż tych, którzy tę organizację ruchu będą wdrażać. Łukasz Gryga, nowo powołany Miejski Inżynier Ruchu, przyznaje, że zespół, z którym będzie pracował, skupi się w pierwszej kolejności na zadaniach wskazanych przez prezydenta. – Nasze zadanie jest jasne. Mamy akceptować i kontrolować projekty stałej i czasowej organizacji ruchu – mówi Łukasz Gryga.

Zadania Miejskiego Inżyniera Ruchu

To od Miejskiego Inżyniera Ruchu będzie zależeć stała organizacja ruchu na danej ulicy, np. wyznaczenie nowego przejścia dla pieszych, wymalowanie lewoskrętu, koperty dla niepełnosprawnych czy wytyczenie miejsc postojowych. Urzędnicy nowej komórki magistratu zdecydują także o czasowej organizacji ruchu. – Oznacza to, że jeśli pracownicy np. Zarządu Dróg Miasta Krakowa będą chcieli przeprowadzić remont torowiska lub drogi, muszą się zwrócić do nas o zatwierdzenie projektu organizacji ruchu. Wyzwaniem jest, żeby znaleźć złoty środek i zaplanować tak organizację ruchu, aby móc realizować remonty i inwestycje, jednocześnie minimalizując utrudnienia dla mieszkańców – informuje Łukasz Gryga. Finalnie, to od Miejskiego Inżyniera Ruchu będzie zależeć, jak zostanie wytyczony objazd czy jaki fragment ulicy można tymczasowo wyłączyć z użytkowania.

Styczność z Wydziałem Miejskiego Inżyniera Ruchu będą miały także osoby prywatne. To urzędnicy ocenią zasady zajęcia fragmentu drogi pod dźwig, ustawienia rusztowanie na chodniku lub posadowienia kontenera na gruz. Pracownicy wydziału minimum raz na pół roku sprawdzą w mieście oznakowanie. – Prawo nakłada na nas kontrolę znaków raz na sześć miesięcy. Będziemy weryfikować, czy oznakowanie spełnia wszystkie normy, czy jest wystarczająco czytelne i czy nie należy przeprowadzić korekt – mówi Miejski Inżynier Ruchu.

Źródło: Urząd Miasta Krakowa

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

FEPW. Mielec i Biała Podlaska z umowami na zrównoważoną mobilność miejską; informacje o drugim naborze (18 kwietnia 2024)Budynki, transport, edukacja. Unijny panel obywatelski o efektywności energetycznej (17 kwietnia 2024)Licznik AFIR. Możliwości polskiego rynku a cele rozporządzenia (17 kwietnia 2024)100 kW to 200 modułów fotowoltaicznych. O recyklingu w energetyce słonecznej i nie tylko (15 kwietnia 2024)MI: 1,4 mld zł z KPO na zakup niskoemisyjnych autobusów (10 kwietnia 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony