Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
29.03.2024 29 marca 2024

Prawie 1,2 mld osób skorzystało z usług stołecznej komunikacji miejskiej

   Powrót       21 lutego 2019       Planowanie przestrzenne   

Warszawski Transport Publiczny po raz kolejny zanotował wzrost liczby pasażerów. Stołeczna komunikacja miejska przewiozła 1,183 mld pasażerów w Warszawie i stołecznej aglomeracji. To prawie 40 mln osób więcej niż w 2017 roku.

- Coraz więcej osób wybiera tramwaje, autobusy, pociągi i metro dojeżdżając codziennie do pracy, szkoły czy na studia. Według szacunków ZTM, w zeszłym roku było ich 1 183 861 117 - podaje w komunikacie instytucja. Jak zawraca uwagę ZTM, Warszawski Transport Publiczny jest coraz popularniejszy. Wynika to m.in. z inwestycji w infrastrukturę i nowe pojazdy. - Ogromne było także znaczenie ciągłego rozwoju sieci sprzedaży. Wspomnieć należy również o Agencie Mobilności – ofercie skierowanej do firm, które współfinansują bilety swoim pracownikom (18 umów podpisanych) - podkreśla ZTM powody dla których pasażerowie wybrali komunikację miejską.

Coraz więcej osób wybiera autobusy i tramwaje

W 2018 r. aż 51,4 proc. wszystkich pasażerów wybrało transport autobusowy, czyli ponad 608,1 mln przejazdów. Oznacza to 3 proc. wzrost w porównaniu z 2017 r. czyli o ponad 17 mln osób. Miejskie Zakłady Autobusowe oraz prywatni przewoźnicy używali 1800 autobusów, jeżdżących na łącznie 307 liniach (zwykłych, przyspieszonych, ekspresowych, strefowych, lokalnych i nocnych).

Z tramwajów w zeszłym roku skorzystało 24,2 proc. podróżnych (286,5 mln przejazdów). To więcej o ponad 17 mln pasażerów (6 proc.) niż w 2017 r. W ramach Warszawskiego Transportu Publicznego na 25 liniach jeździ prawie 530 tramwajów i składów tramwajowych (w tym 311 wagonów niskopodłogowych).

Metrem wykonano natomiast 19,8 proc. przejazdów. I i II linia łącznie przewiozły niemal 234,6 mln pasażerów. Dla porównania – w 2017 r. było ich 224,8 mln. Oznacza to, że w 2018 r. wzrost liczby osób jeżdżących podziemną koleją na poziomie ok. 4 proc. (prawie 10 mln pasażerów więcej). - Podziemna kolej na obu liniach wykorzystuje 75 sześciowagonowych składów - przypomina ZTM.

2,6 mld zł na zakup usług przewozowych

Jak podkreśla ZTM, w 2018 r. na zakup usług przewozowych miasto wydało ponad 2,6 mld zł. Przewoźnicy wykonali pracę przewozową na poziomie 234,4 mln wozokilometrów. Największe – Miejskie Zakłady Autobusowe (89,6 mln wzkm za 882,7 mln zł). Następne były Tramwaje Warszawskie (prawie 52,8 mln wzkm za 702,6 mln zł), prywatni przewoźnicy autobusowi (36,5 mln wzkm za 236,7 mln zł), Metro Warszawskie (35,6 mln wzkm za 465,6 mln zł), Szybka Kolej Miejska (13,8 mln wzkm za 145,2 mln zł) oraz Koleje Mazowieckie i Warszawska Kolej Dojazdowa (łącznie 5,9 mln pockm w ramach Wspólnego Biletu ZTM-KM-WKD za 177 mln zł).(PAP)

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Dodatkowe 81 mln na transport miejski na Śląsku (21 marca 2023)Warszawa: Dofinansowanie z NFOŚiGW na 12 kolejnych autobusów elektrycznych (23 stycznia 2023) Krakowski Panel Klimatyczny cennym doświadczeniem w dialogu z mieszkańcami (05 grudnia 2022)Gdynia obliczyła swój ślad węglowy (09 listopada 2022)KE zatwierdziła program FEnIKS (11 października 2022)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony