Nestlé dołączyło do NextGen Cup Challenge. To wyzwanie, którego celem jest stworzenie w pełni nadającego się do recyklingu, kompostowalnego kubka do napojów „na wynos”.
Wyzwanie to jest kontynuacją serii inicjatyw i kroków podejmowanych przez Nestlé w ramach zobowiązania, aby do 2025 r. 100 proc. opakowań firmy można było poddać recyklingowi lub ponownie wykorzystać. Tym razem eksperci firmy, wraz z partnerami biznesowymi, pracują nad stworzeniem kubka do napojów „na wynos”. Ma on powstać z włókien kompostowalnych, dzięki czemu w pełni będzie nadawał się do recyklingu.
NextGen Consortium to inicjatywa łącząca przedstawicieli różnych branż. Jej celem są działania na rzecz projektowania, komercjalizacji oraz odzyskiwania alternatywnych opakowań do żywności. W ramach ogłoszonego w październiku 2018 r. NextGen Cup Challenge konsorcjum zaprosiło innowatorów, start-upy, dostawców i ekspertów branżowych do zaprojektowania nadających się do recyklingu, kompostowalnych kubków „na wynos” dla ciepłych i zimnych napojów. Po ogłoszeniu wyników, nawet sześciu zwycięzców może zostać zaproszonych do udziału w programie akceleracyjnym. Wygrani otrzymają dofinansowanie w wysokości do 1 mln dolarów, co pozwoli im wprowadzić zaproponowane przez nich rozwiązania na większą skalę, tak by ostatecznie trafiły do rąk odbiorcy końcowego.
Partnerami założycielskimi NextGen Consortium są Starbucks i McDonald's, a Partnerem Doradczym World Wildlife Fund. Natomiast The Coca-Cola Company i Yum! to Parterzy Wspierający – do ich grona dołączyło także Nestlé.
Źródło: Nestle