Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
29.03.2024 29 marca 2024

Zachodniopomorskie: Trasa rowerowa zamiast nieczynnego torowiska

   Powrót       28 maja 2019       Planowanie przestrzenne   

Nieczynne torowisko zamieni się w ścieżkę rowerową. Dla jednych będzie to alternatywa w dotarciu do pracy, dla drugich atrakcja turystyczna. Na nową infrastrukturę będzie trzeba jednak poczekać, bo budowa ponad 11 km trasy prowadzącej z Kozielic do Tetynia ruszyć ma z początkiem 2021 roku. Na razie inwestycja ma zagwarantowany mocny zastrzyk unijnego wsparcia z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020. To znacząco pomoże w realizacji przedsięwzięcia.

Po śladach nieczynnego torowiska

Rowerowa inwestycja to forma rewitalizacji dawnej infrastruktury komunikacyjnej oraz nadanie jej nowych użytecznych funkcji. Najpierw ścieżka dla cyklistów zostanie zaprojektowana, a potem wybudowana. Trasa przebiegnie po śladzie nieczynnego torowiska. Ponad 11-kilometrowy jej odcinek prowadzić będzie z Kozielic do Tetynia. W ciągu drogi znajdą się 3 punkty obsługi rowerzystów z: altaną rekreacyjną, ławkami, miejscem na ognisko, koszami i stojakami na rowery. Dodatkowo nie zabraknie tablic informacyjnych z oznaczeniami miejscowości i odległościami do nich, a także charakterystycznymi miejscami np. z pięknymi widokami.

Przedsięwzięcie, które łączy w sobie funkcje rekreacyjne, a także społeczne i edukacyjne kosztować będzie władze gminy Kozielice 5 mln zł. Urząd Marszałkowski przeznaczy z puli eurofunduszy prawie 3,6 mln zł. Unijna dotacja pozwoli pokryć aż 90 proc. zaplanowanych wydatków. Umowa o dofinansowanie inwestycji została podpisana przez wicemarszałka województwa Jarosława Rzepę w sobotę, 25 maja 2019 roku.

Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Usprawnienie logistyki w miastach powinno obchodzić wszystkich (31 października 2023)Podpisano kartę na rzecz Narodowej Strategii Rowerowej (02 października 2023)Czy samorządy właściwie rozwijają infrastrukturę rowerową? Wyniki kontroli NIK (04 maja 2023)Warszawa: Strefa Tempo 30 – raport z konsultacji społecznych (06 marca 2023)Renaturyzacja Odry w praktycznym wymiarze (13 grudnia 2022)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony