Samorząd Wodzisławia Śląskiego najpierw kupił dworzec kolejowy, a potem go przebudował i rozbudował, tworząc przy nim nowe centrum przesiadkowe.
W poprzednich latach samorząd Wodzisławia zdecydował, aby wraz z remontem przebiegającej przez to miasto linii kolejowej nie budować nowego przystanku kolejowego w rejonie istniejącego w tym mieście dworca autobusowego. W 2015 r. miasto kupiło od PKP istniejący dworzec kolejowy. Od drugiej połowy 2017 r. remontowało go, a obok utworzyło nowe centrum przesiadkowe.
Prowadzona równolegle inwestycja związana z centrum przesiadkowym objęła m.in.: utworzenie pętli i peronów dla autobusów oraz parkingu typu park&ride na 40 miejsc, budowę miejsca do bezpiecznego przechowania rowerów, wypożyczalni rowerów oraz parkingu dla osób niepełnosprawnych. W tym projekcie wyodrębniono też nowe trasy rowerowe wzdłuż obiegającej tzw. Nowe Miasto ul. 26 Marca oraz szeroki ciąg pieszo-rowerowy od ul. Pośpiecha do Rodzinnego Parku Rozrywki "Trzy Wzgórza".
Na mający kosztować 5,8 mln zł projekt rewitalizacji dworca miasto zdobyło m.in. 4,9 mln zł dotacji z Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014-20. Z kolei unijna dotacja do budowy – o szacowanym koszcie 8,6 mln zł - centrum przesiadkowego sięgnęła prawie 6 mln zł. W przetargu dotyczącym prac na dworcu miasto uzyskało cenę 7,2 mln zł. Prace związane z obiema częściami projektu centrum przesiadkowego (węzeł przy dworcu oraz drogi rowerowe) kosztowały 2,5 mln zł oraz 2,7 mln zł.
Źródło: Serwis Samorządowy PAP
Więcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.