Forum Odpowiedzialnego Biznesu rozpoczęło nabór działań z zakresu odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju do 18. Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Zarówno zgłoszenie, jak i publikacja są dla firm bezpłatne. Rejestracji praktyk można dokonać do 10 stycznia 2020 roku.
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to największy w Polsce przegląd odpowiedzialnego biznesu w danym roku. Jego najobszerniejszą część stanowią realizowane przez firmy działania CSR. Zgłaszanie dobrych praktyk trwa do 10 stycznia 2020 roku i odbywa się poprzez formularz. Zakwalifikowane praktyki (w poprzedniej edycji ponad 1500) tworzą mapę pozytywnego oddziaływania biznesu. Stanowią zbiór inspiracji dla organizacji, które również chcą wprowadzać rozwiązania CSR. Lista firm zgłaszających działania to z kolei przekrojowe zestawienie różnego typu przedsiębiorstw, które dzięki raportowi mogą szerzej docierać z informacją o wdrażanych inicjatywach.
Premiera publikacji odbędzie się 16 kwietnia 2020 roku podczas 8. Targów CSR, wydarzenia poświęconego odpowiedzialnemu biznesowi i zrównoważonemu rozwojowi.
Zgłoszenia i nowe zasady
Do raportu można zgłaszać praktyki nowe i długoletnie. Praktyki nowe to przykłady działań CSR dotychczas niepublikowane w żadnym z raportów Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a realizowane przez firmy w 2019 roku. Praktyki długoletnie opisano przynajmniej raz w dotychczas wydanych raportach i kontynuowane były również w 2019 roku.
W tym roku wprowadzono ograniczenie liczby praktyk nowych. Każda firma będzie mogła zarejestrować maksymalnie 10 inicjatyw. Praktyki długoletnie nie są limitowane. Warunkiem ich zakwalifikowania jest z kolei publikacja działania w jednej z poprzednich edycji Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” (dotychczas zgłoszone działania).
Inicjatywy oraz projekty CSR w Raporcie, podobnie jak w poprzednich edycjach, zostaną pogrupowane według 7 obszarów normy ISO 26000:
- ład organizacyjny,
- praktyki z zakresu pracy,
- prawa człowieka,
- środowisko,
- uczciwe praktyki operacyjne,
- zagadnienia konsumenckie,
- zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej.
Źródło: FOB