Jako lider elektromobilności w Europie Renault wspiera rozwój elektrycznego carsharingu w wielu europejskich miastach. Od kwietnia br. częścią floty Miejskiej Wypożyczalni Samochodów Elektrycznych Vozilla we Wrocławiu jest czterdzieści w pełni elektrycznych Renault ZOE. Mieszkańcy Sztokholmu mogą zaś wieczorami i w weekendy korzystać z Renault ZOE będących w dyspozycji miasta.
Zgodnie z wizją zawartą w planie strategicznym „Drive the Future” Grupa Renault współtworzy inteligentne miasta, tzw. smart cities. Jednym z kluczowych elementów takiego miasta jest bardziej efektywny, przyjazny środowisku i dostępny transport. Z tego powodu Renault rozwija mobilność współdzieloną. Grupa Renault jest wiodącym producentem samochodów elektrycznych wykorzystywanych przez platformy carsharingowe - do końca ubiegłego roku dostarczyła ponad 9 tys. samochodów, w tym 5 tys. sztuk w pełni elektrycznego Renault ZOE, które są używane przez platformy carsharingowe na terenie Europy, m.in. w Paryżu, Madrycie, Kopenhadze, Sztokholmie czy Oslo. Od października br. nawiązywaniem współpracy partnerskiej w dziedzinie nowej mobilności zajmuje się powołana specjalnie w tym celu spółka zależna RENAULT M.A.I. (ang. Mobility As an Industry).
W Polsce pierwszy kontakt z elektrycznym carsharingiem Renault mieszkańcy wybranych miast mieli przy okazji Roadshow ZOE zrealizowanego we współpracy z Traficarem. Po ciepłym przyjęciu Renault ZOE wrocławianie mogą korzystać z tego auta na żądanie. Od kwietnia tego roku częścią floty Miejskiej Wypożyczalni Samochodów Elektrycznych Vozilla jest czterdzieści w pełni elektrycznych Renault ZOE. Oprócz tego jedno z pięciu Renault ZOE można wynająć również w Katowicach dzięki usłudze wynajmu na minuty oferowanej przez Tauron. Pięć Renault ZOE jest także dostępnych w Siedlcach w ramach pilotażowego carsharingu PGE.
W Sztokholmie mieszkańcy mogą wieczorami i w weekendy korzystać z samochodów elektrycznych będących w dyspozycji miasta, co oznacza, że auta służą miastu także w czasie, kiedy nie są używane przez pracowników. To ważne w sytuacji, gdy przeciętny europejski samochód 92 proc. swojego „życia” spędza na parkingu (źródło: Fundacja Ellen MacArthur). W tym roku w puli programu było 40 samochodów Renault ZOE, a zgodnie z planem docelowo mieszkańcy będą korzystać ze 130 elektrycznych aut.
Źródło: Renault
Tekst powstał w ramach projektu Eco-Miasto, którego celem jest rozpowszechnienie i wdrażanie w polskich gminach dobrych praktyk w zrównoważonym rozwoju. Projekt organizowany jest przez Ambasadę Francji w Polsce i Centrum UNEP/GRID-Warszawa. Teraz Środowisko jest wieloletnim patronem medialnym projektu.