Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
29.03.2024 29 marca 2024

Dotacja na Hydroplant, technologię zmniejszającą emisję CO2

   Powrót       03 listopada 2014       Energia   

Firma HydroPhi Technologies Europe (HTE) otrzymała potwierdzenie dotacji w wysokości 149 tys. euro z NFOŚiGW na wdrożenie technologii Hydroplant w pojazdach ciężarowych. Technologia ma służyć poprawie efektywności zużycia paliwa i zmniejszeniu emisji gazów cieplarnianych.

Warunkiem uzyskania dofinansowania jest pozytywna ocena wniosku w ramach Programu Unii Europejskiej LIFE.

Celem projektu firmy HydroPhi jest rozwój innowacyjnych systemów produkcji wodoru poprzez elektrolizę wody. Wodór jest wykorzystywany jako katalizator do poprawy efektywności zużycia paliwa i zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych z silników Diesla pojazdów ciężarowych i autobusów na rynku polskim i europejskim.

Uzyskanie dofinansowania umożliwi komercjalizację technologii w Polsce i Europie.

Na podstawie umowy z MPK Wrocław firma HTE prowadzi od połowy października testy na dwóch autobusach miejskich. Potrwają one do 15 lutego 2015 r. Firma ma w planach dalszy rozwój w Polsce, a następnie w całej Europie, gdyż Hydroplant dobrze wpisuje się w perspektywę UE w kierunku rozwoju innowacyjnych technologii redukcji emisji spalin.

Rynek wart 250 mln dolarów

Firma szacuje, że rynek, do którego jej technologia jest adresowana, wart jest w Polsce ponad 250 mln dolarów. Zapowiada, że w ciągu najbliższych pięciu lat, mogłaby zaspokoić w większości potrzeby tego rynku. Technologię HydroPlant testowano już w Meksyku na autobusach dalekobieżnych. Testy wykazały zwiększenie wydajności paliwa o 20 proc., przy jednoczesnym obniżeniu emisji gazów cieplarnianych o 70 proc.

HTE jest wyłącznym dystrybutorem i licencjobiorcą technologii HydroPhi Technologies Group, Inc. (HPTG) w Europie.

Program LIFE to jeden z najważniejszych instrumentów finansowych Unii Europejskiej poświęcony współfinansowaniu projektów z dziedziny ochrony środowiska i klimatu. Jego głównym celem jest promocja nowych rozwiązań dla poprawy efektywności zużycia energii oraz metod zmniejszających emisję gazów cieplarnianych w takich obszarach, jak transport, przemysł, usługi, oświetlenie i ogrzewanie budynków.

Całkowity budżet projektu wynosi ponad 1 mln euro, z czego wysokość wnioskowanej dotacji Unii Europejskiej z Programu LIFE to 0,58 mln euro, co stanowi ok. 60 proc. kosztów kwalifikowanych projektu. Łączny wnioskowany poziom wsparcia na realizację projektu HTE to ok. 75 proc. wartości kosztów kwalifikowanych projektu i obejmuje dofinansowanie ze środków unijnych oraz krajowych.

Ewa Szekalska: Dziennikarz
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony