Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska we Wrocławiu kupił 9 pojazdów o napędzie elektrycznym oraz uruchomił 8 stacji ładowania dla tych pojazdów. Samochody będą wykorzystywane do zadań inspekcyjnych w terenie zabudowanym - podano w komunikacie.
W przesłanym w środę PAP komunikacie podkreślono, że zakup samochodów był możliwy dzięki wsparciu ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu, który przekazał na ten cel ponad 1 mln zł oraz 108 tys. zł na uruchomienie stacji ładowania pojazdów.
Prezes WFOŚiGW we Wrocławiu Łukasz Kasztelowicz podkreślił, że pojazdy opel corsa–e wraz ze stacjami ładowania zostały w 100 procentach sfinansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.
- Dziś oficjalnie przekazujemy pierwsze samochody o napędzie elektrycznym, na które udzieliliśmy wsparcia ze środków finansowych Funduszu. Co istotne, właśnie dla instytucji, której działalność jest bezpośrednio związana z ochroną środowiska - powiedział cytowany w komunikacie Kasztelowicz. Samochody będą wykorzystywane do zadań inspekcyjnych Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska we Wrocławiu oraz w miejscach trzech jego delegatur, zlokalizowanych w Jeleniej Górze, Legnicy i Wałbrzychu.
Czytaj: Elektromobilność w Polsce. Stan gry
- Dzięki tym pojazdom będziemy mogli realizować zadania związane z kontrolami przestrzegania przepisów ochrony środowiska i jednocześnie przyczynimy się do ograniczenia emisji zanieczyszczeń wprowadzanych do powietrza ze środków transportu - powiedział dolnośląski wojewódzki inspektor ochrony środowiska Waldemar Kulaszka.
Stacje ładowania zamontowano w obiektach WIOŚ we Wrocławiu - 2 stacje w siedzibie przy ul. Chełmońskiego oraz po 2 stacje doładowania w delegaturach w Jeleniej Górze, Wałbrzychu i Legnicy. Zastosowane w pojazdach rozwiązania pozwalają na naładowanie akumulatorów do 80 proc. pojemności w ciągu 30 minut w stacjach szybkiego ładowania prądem stałym, dysponujących mocą do 100 kW. Za pomocą stacji zamontowanych w WIOŚ czas ładowania zakupionych pojazdów wyniesie ok. 4 godziny.
Maksymalny zasięg przewidywany jest na ok. 329–337 km bez konieczności ładowania, a koszt przejazdu 100 km to 12 zł.
- Zakupione przez nas pojazdy będą wykorzystywane głównie do przemieszczania się i wykonywania czynności inspekcyjnych w terenie zabudowanym. Zminimalizuje to w istotny sposób obciążenie dla środowiska, powietrza i zdrowia mieszkańców. Szacuje się, że samochody elektryczne emitują ok. 2,7 razy mniej dwutlenku węgla niż samochody wykorzystujące olej napędowy lub benzynę - powiedział Piotr Cyganek, dyrektor WIOŚ we Wrocławiu.
Jak podano, WFOŚiGW we Wrocławiu wsparł w latach 2000-2019 działalność inspektoratów ochrony środowiska na Dolnym Śląsku kwotą ponad 49,5 mln zł. (PAP)
Więcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.