Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
18.04.2024 18 kwietnia 2024

Starszy specjalista ds. ekozarządzania, kontroli zarządczej i koordynacji współpracy międzynarodowej

Ogłoszenie wygasło
Pracodawca: Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska Numer referencyjny: starszy specjalista GDOŚ/BDG/4/2019 Data publikacji: 22 maja 2019 Lokalizacja: Warszawa - Mazowieckie Rodzaj umowy: Umowa o pracę Doświadczenie: 1-3 lata Branże:
Zarządzanie środowiskiem: Administracja, Zarządzanie jakością, certyfikaty, normy

Opis stanowiska

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów / kandydatek na stanowisko: starszy specjalista Wieloosobowe Stanowisko do spraw EMAS Kontroli Zarządczej i Koordynacji Współpracy Międzynarodowej, Biuro Dyrektora Generalnego.

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
  • Rozpatrywanie wniosków organizacji o wpis do rejestru EMAS lub utrzymanie w rejestrze, prowadzenie rejestru EMAS celem zapewnienia jego powszechnej dostępności. Współpraca z podmiotami odpowiadającymi za różne aspekty funkcjonowania systemu EMAS, w tym: Ministerstwem Środowiska, organami egzekwowania prawa biorących udział w procesie rejestracji organizacji w rejestrze EMAS, weryfikatorami środowiskowymi, Polskim Centrum Akredytacji (PCA), oraz innymi zainteresowanymi stronami, celem rozpowszechnienia informacji na temat systemu EMAS oraz zapewnienia spójnego podejścia w ramach procedury uzyskiwania rejestracji w systemie,
  • Programowanie, planowanie i realizowanie działań promocyjnych związanych z upowszechnieniem systemu EMAS, w tym organizowanie lub aktywny udział w konferencjach, seminariach, szkoleniach i akcjach promocyjnych, celem wypełnienia obowiązków nałożonych na państwa członkowskie zgodnie z zapisami rozporządzenia EMAS,
  • Realizowanie oraz koordynowanie spraw z zakresu kontroli zarządczej w GDOŚ, w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania GDOŚ, w tym w szczególności procesu planowania działalności, monitorowania ryzyka oraz procesu sporządzania oświadczeń o stanie kontroli zarządczej w GDOŚ. Opracowywanie projektów wewnętrznych regulacji GDOŚ z zakresu kontroli zarządczej oraz monitorowanie ich wdrażania. Koordynowanie współpracy z Ministerstwem Środowiska w zakresie funkcjonowania kontroli zarządczej w GDOŚ, w szczególności celem przygotowania planu działalności Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska oraz konsultowania planu działalności Ministra Środowiska oraz przygotowania stosownej sprawozdawczości w tym zakresie,
  • Bieżąca współpraca z organami egzekwowania prawa, w zakresie spełnienia przez organizacje ubiegające się o uzyskanie rejestracji w rejestrze EMAS wymagań prawnych dotyczących środowiska, celem wypełnienia wymagań rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1221/2009 z dnia 25 listopada 2009 r. w sprawie dobrowolnego udziału organizacji w systemie ekozarządzania i audytu we Wspólnocie (EMAS), zwanego dalej rozporządzeniem EMAS oraz ustawą z dnia 15 lipca 2011 r. o krajowym systemie ekozarządzania i audytu (EMAS), zwanej dalej ustawą o EMAS,
  • Uczestnictwo w inicjowanych działaniach i spotkaniach w ramach tzw. Forum Organów Właściwych (Forum of Competent Bodies) oraz członków Komitetu Artykułu 49 (EMAS Article 49 Committee), celem zapewnienia spójności podejścia dla wszystkich krajów członkowskich w procesie rejestracji organizacji w systemie EMAS. Przygotowywanie materiałów informacyjnych dla Forum Competent Bodies oraz Komitetu Artykułu 49,
  • Przedkładanie ministrowi właściwemu do spraw środowiska bieżących informacji o stanie organizacji zarejestrowanych, zawieszonych oraz wykreślonych z rejestru EMAS oraz informacji o działaniach promocyjno-informacyjnych podjętych przez Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska na podstawie przepisów ustawy o EMAS i rozporządzenia EMAS, celem wypełnienia zapisów ustawy o EMAS,
  • Zapewnienie bieżącego dostępu do informacji na temat wymagań prawnych związanych z procesem uzyskania rejestracji w systemie EMAS, jak również identyfikacji właściwych organów egzekwowania prawa dla konkretnych wymagań prawnych dotyczących środowiska, celem zwiększenia ilości organizacji zarejestrowanych w rejestrze EMAS prowadzonych przez GDOŚ,
  • Koordynowanie spraw międzynarodowych, w które zaangażowany jest urząd, zarówno w stosunkach dwustronnych jak i wielostronnych, celem wypracowania jednolitego stanowiska urzędu. Zlecanie informacji z komórek organizacyjnych GDOŚ i przekazywanie do właściwych instytucji.

Warunki pracy:
  • Praca administracyjno-biurowa polegająca m.in. na opracowywaniu dokumentów, obsłudze urządzeń biurowych, czynnościach koncepcyjnych,
  • Budynek jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo. W budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, drzwi wewnętrzne odpowiedniej szerokości oraz windy i łazienki dostosowane do osób poruszających się na wózku inwalidzkim,
  • W budynku nie występują szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.

Wymagania

Niezbędne:
  • Wykształcenie: wyższe,
  • Co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w administracji publicznej,
  • Znajomość języka angielskiego - poziom B2,
  • Bardzo dobra znajomość Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1221/2009 z dnia 25 listopada 2009 r. w sprawie dobrowolnego udziału organizacji w systemie ekozarządzania i audytu we Wspólnocie (EMAS),
  • Bardzo dobra znajomość ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o krajowym systemie ekozarządzania i audytu (EMAS),
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej,
  • Szeroka wiedza w zakresie problematyki ochrony środowiska,
  • Znajomość ustawy Prawo ochrony środowiska,
  • Bardzo dobra znajomość zagadnień związanych z kontrolą zarządczą w administracji publicznej,
  • Umiejętność wystąpień publicznych,
  • Wiedza z zakresu prowadzenia działań promocyjno-informacyjnych,
  • Umiejętność analizy i syntezy informacji,
  • Bardzo dobra organizacja pracy własnej,
  • Umiejętność pracy w zespole,
  • Umiejętność obsługi pakietu MS Office, Internetu, poczty elektronicznej,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego,
  • Korzystanie z pełni praw publicznych,
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Dodatkowe:
  • Wykształcenie: wyższe z zakresu ochrona środowiska,
  • Co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze związanym z realizacją działań w zakresie ochrony środowiska lub we współpracy międzynarodowej, w obszarze związanym z systemami zarządzania środowiskowego w oparciu o wymagania systemu ekozarządzania i audytu (EMAS) oraz w obszarze związanym z analizą spełniania wymagań prawnych w zakresie ochrony środowiska lub we współpracy międzynarodowej,
  • Przeszkolenie z zakresu zarządzania projektami,
  • Znajomość innego języka obcego - roboczego Unii Europejskiej na poziomie B2,
  • Umiejętność administrowania strony internetowej i oprogramowania do tego przewidzianego (CMS, Joomla),
  • Znajomość funkcjonowania systemów zarządzania środowiskowego w oparciu np. o normę ISO 14001,
  • Umiejętność organizacji pracy zespołu.

Inne informacje

Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzające przeszkolenie z zakresu zarządzania projektami
  • Kopie dokumentów potwierdzające znajomość innego języka obcego - roboczego Unii Europejskiej na poziomie B2

Termin składania dokumentów: 01.06.2019
Decyduje data stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu.

Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie internetowej: http://bip.gdos.gov.pl (Praca/Wzory oświadczeń). Wszystkie oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane.

Za datę złożenia dokumentów uznaje się datę stempla pocztowego lub termin złożenia w kancelarii GDOŚ (pokój 472).

Planowane techniki i metody naboru:

Etap I - weryfikacja formalna nadesłanych ofert,

Etap II – pisemny sprawdzian wiedzy (w przypadku, gdy mniej niż 10 kandydatów spełni wymogi formalne, możliwe jest odstąpienie od przeprowadzenia tego etapu),

Etap III - rozmowa kwalifikacyjna.

Dokumenty w języku obcym, szczególnie dotyczące doświadczenia zawodowego należy dostarczyć przetłumaczone na język polski.

W przypadku przeprowadzenia Etapu II minimum kwalifikującym do udziału w III etapie naboru jest uzyskanie przez kandydata co najmniej 60% możliwych do zdobycia w sprawdzianie pisemnym punktów (lub z poszczególnych jego części tematycznych) oraz jednocześnie uzyskanie jednego z sześciu najlepszych wyników.

Nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska swoim pracownikom oferuje m.in.: ruchomy czas pracy, prywatną opiekę medyczną, dofinansowanie do karty FitProfit, grupowe ubezpieczenie na życie PZU, możliwość podnoszenia kwalifikacji zawodowych w ramach szkoleń, konferencji czy studiów podyplomowych.

Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska zaprasza do udziału w naborze osoby niepełnosprawne.

Prosimy o podawanie nr telefonu oraz adresu e-mail, gdyż informacja o zakwalifikowaniu się do kolejnych etapów rekrutacji zostanie przekazana kandydatom spełniającym wymogi formalne telefonicznie lub drogą elektroniczną. Prosimy o sprawdzanie skrzynki e-mail.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (22) 369 21 62.

Aplikuj na to ogłoszenie, zaloguj się na Koncie Kandydata

Konto Kandydata pozwala na:

szybkie aplikowanie na oferty pracy wsparcie konsultanta HR otrzymywanie ofert przed ich oficjalną publikacją

Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska

Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska jest instytucją, która odpowiada za realizację polityki ochrony środowiska w zakresie zarządzania ochroną przyrody, w tym m.in. obszarami Natura 2000 oraz kontroli procesu inwestycyjnego. 
Realizuje także zadania dotyczące zapobiegania i naprawy szkód w środowisku. Odpowiada za zarządzanie informacją o środowisku przyrodniczym, rejestrację organizacji w krajowym rejestrze organizacji zarejestrowanych w systemie ekozarządzania i audytu (EMAS). W kompetencjach Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska jest również tworzenie i koordynacja krajowej sieci Partnerstwo: Środowisko dla rozwoju w Polsce, odpowiedzialnej za wymianę wiedzy i doświadczeń pomiędzy krajami UE oraz instytucjami wdrażającymi fundusze europejskie.
Zobacz nasze oferty pracy  ›
▲  Do góry strony