
Główny specjalista ds. BHP w Biurze Dyrektora Generalnego

Zarządzanie przedsiębiorstwem: BHP
Opis stanowiska
Wymiar etatu: 1/2Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Koordynuje i organizuje pracę służby BHP w urzędzie;
- Prowadzi i dokumentuje kontrolę warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad BHP, sporządza okresowe analizy stanu BHP, w tym informuje o występujących zagrożeniach i ryzykach oraz przedstawia propozycję przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych, w tym przygotowuje projekty stosownych regulacji wewnętrznych;
- Prowadzi szkolenia wstępne – instruktaż ogólny w zakresie BHP dla nowo zatrudnionych pracowników, stażystów, praktykantów oraz wolontariuszy;
- Bierze udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, monitorowaniu oraz nanoszeniu zmian w kartach analiz ryzyka;
- Prowadzi rejestr i dokumentację z zakresu spraw bezpieczeństwa i higieny pracy;
- Bierze udział w ocenie założeń i dokumentacji dotyczących planowanych prac modernizacyjnych, remontowych i inwestycyjnych oraz bierze udział w przekazywaniu do użytkowania przebudowanych (remontowanych) obiektów albo ich części oraz urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników;
- Prowadzi sprawy związane z rozliczeniem kosztów zakupu okularów korygujących wzrok;
- Ustala okoliczności i przyczyny wypadków przy pracy, wypadków traktowanych na równi z wypadkami przy pracy, w drodze do pracy oraz w drodze z pracy;
- Monitoruje wykorzystanie budżetu medycyny pracy, w tym potwierdzanie zgodności wystawionych faktur z faktycznie zrealizowanymi badaniami;
- Wystawia skierowania na badania okresowe pracowników we współpracy z kierownikami komórek organizacyjnych, w tym prowadzi rejestr wystawionych skierowań;
- Współdziała w zakresie przydziału i gospodarowania środkami ochrony indywidualnej, odzieżą i obuwiem roboczym, w tym na bieżąco analizuje potrzeby oraz analizuje wykonanie i zaangażowanie wydatków budżetowych.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- Budynek urzędu niedostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich, brak podjazdów.
Wymagania
Niezbędne:- Wykształcenie: wyższe o kierunku lub specjalności w zakresie BHP albo wyższe i studia podyplomowe w zakresie BHP;
- Doświadczenie zawodowe/staż pracy: Co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w realizacji zadań służby BHP;
- Znajomość przepisów regulujących obowiązki pracodawcy w zakresie BHP;
- Znajomość przepisów regulujących uprawnienia i obowiązki służby BHP;
- Umiejętność współpracy;
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów;
- Rzetelność;
- Komunikatywność;
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office;
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracował/a, nie pełnił/a służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie był/a współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.;
- Posiadanie obywatelstwa polskiego;
- Korzystanie z pełni praw publicznych;
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Dodatkowe:
- Doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego pracy w administracji publicznej.
Inne informacje
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:- CV i list motywacyjny;
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia;
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy;
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracował/a, nie pełnił/a służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie był/a współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.;
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych;
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów;
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy.
Termin składania dokumentów: 01.10.2023
Decyduje data wpływu oferty do urzędu.
Inne informacje:
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%;
- Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami;
- Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Dokumenty można składać:
- W formie papierowej na adres urzędu lub osobiście w kancelarii GIOŚ;
- W formie elektronicznej za pośrednictwem: Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (e PUAP) albo poczty elektronicznej na adres rekrutacje@gios.gov.pl. W przypadku przesyłania dokumentów za pośrednictwem poczty elektronicznej należy przesłać skany własnoręcznie podpisanych oświadczeń.
Kandydatki/kandydaci, którzy składają dokumenty za pośrednictwem poczty elektronicznej, dopuszczeni do udziału w naborze, są zobowiązani dostarczyć oryginały własnoręcznie podpisanych oświadczeń najpóźniej w dniu rozmów kwalifikacyjnych.
Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o kolejnych etapach naboru telefonicznie lub e-mailem.Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone po zakończeniu procedury naboru.
Z wybranym kandydatem podpisana zostanie umowa o pracę na czas określony.
UWAGA: Główny Inspektorat Ochrony Środowiska zaprasza do udziału w rekrutacji również osoby niepełnosprawne.
Aplikując oświadczasz, że znana ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr. tel.22 369-17-64, 22 369-17-75.
Aplikuj na to ogłoszenie, zaloguj się na Koncie Kandydata
Konto Kandydata pozwala na:
Główny Inspektorat Ochrony Środowiska w Warszawie
