Referendarz w Departamencie Monitoringu Środowiska
Zarządzanie środowiskiem: Oceny oddziaływania na środowisko
Powietrze i klimat: Zanieczyszczenie powietrza (badania, monitoring)
Opis stanowiska
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów / kandydatek na stanowisko: referendarz w Departamencie Monitoringu Środowiska, Regionalnym Wydziale Monitoringu Środowiska we Wrocławiu.Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Pod nadzorem przełożonego przygotowuje i udostępniania informacje z zakresu jakości powietrza, w tym: informacje o przekroczeniach poziomów informowania i alarmowych dla wojewódzkiego centrum zarządzania kryzysowego dla potrzeb inicjowania działań określonych w planach działań krótkoterminowych oraz informacje o tle substancji w powietrzu, dla których określony jest poziom dopuszczalny.
- Pod nadzorem przełożonego wykonuje zadania z zakresu monitoringu jakości powietrza: uczestniczy w pracach związanych z nowymi lokalizacjami stacji pomiarowych, przygotowuje i prowadzi dokumentację lokalizacji stacji i na bieżąco monitoruje poprawność ich lokalizacji, sprawdza prawidłowość wyników pomiarów jakości powietrza przekazywanych do wojewódzkiej bazy danych jakości powietrza, aktualizuje i weryfikuje wojewódzką bazę danych, kontroluje transmisję danych z poziomu wojewódzkiego na poziom krajowy.
- Pod nadzorem przełożonego prowadzi prace związane z udostępnianiem informacji o środowisku w zakresie pozostałych komponentów środowiska: wód, gleb, hałasu i promieniowania elektromagnetycznego, na podstawie dostępnych baz danych Państwowego Monitoringu Środowiska i posiadanych informacji o środowisku, z wykorzystaniem narzędzi informacji przestrzennej na potrzeby m.in. programów monitoringu, raportów i sprawozdań i wniosków o informacje o środowisku.
- Pod nadzorem przełożonego przygotowuje informacje dotyczących jakości środowiska w województwie dolnośląskim dla serwisu internetowego GIOŚ, w tym portalu „Jakość Powietrza”.
- Pod nadzorem przełożonego bierze udział we wdrażaniu i obsługuje system Elektronicznego Zarządzania Dokumentami, w celu zapewnienia właściwego obiegu dokumentów w GIOŚ na terenie województwa dolnośląskiego.
- Pod nadzorem przełożonego prowadzi obsługę kancelaryjną, w tym ewidencję i skanowanie pism wpływających i wychodzących, prowadzi korespondencję dotyczącą spraw organizacyjno-administracyjnych i kancelaryjnych z centralą DMŚ w celu zapewnienia sprawnego przepływu informacji pomiędzy RWMŚ a siedzibą Departamentu.
- Pod nadzorem przełożonego prowadzi sprawy związane z obsługą przesyłek pocztowych i kurierskich, w tym prowadzi książkę nadawczą korespondencji oraz przewozi przesyłki do wskazanego urzędu pocztowego, w celu ich nadania.
- Pod nadzorem przełożonego, we współpracy z pracownikami Departamentu Administracyjnego- Finansowego wspomaga obsługę administracyjno-gospodarczą: prowadzi sprawy kadrowe w zakresie ewidencji nieobecności, prowadzi sprawy związane z zaopatrzeniem, prowadzi dokumentację pojazdów służbowych, przygotowuje dokumenty do archiwizacji – w celu zapewnienia sprawnej pracy Wydziału.
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie, praca w siedzibie Regionalnego Wydziału Monitoringu Środowiska we Wrocławiu i na terenie województwa dolnośląskiego, obsługa klientów zewnętrznych (z administracji publicznej oraz spoza administracji np. obywatele, przedsiębiorstwa), nietypowe godziny pracy (w tym dyżury), krajowe wyjazdy służbowe, prowadzenie samochodu służbowego, stres i praca pod presją czasu.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Dwupoziomowy budynek posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich, toaletę przystosowaną dla osób niepełnosprawnych oraz windę.
02-362 Warszawa ul. Bitwy Warszawskiej 1920r 3
51-630 Wrocław Ul. Chełmońskiego 14
Wymagania
Niezbędne:- Prawo jazdy kat. B,
- biegła znajomość obsługi komputera: pakiet MS Office, środowisko Windows, Internet,
- Znajomość ustawy - Prawo ochrony środowiska i przepisów wykonawczych dot. oceny jakości powietrza,
- Posiadanie obywatelstwa polskiego,
- Korzystanie z pełni praw publicznych,
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Dodatkowe:
- Doświadczenie zawodowe w pracy w administracji publicznej lub firmie na podobnym stanowisku pracy,
- Znajomość systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentami,
- Znajomość programów GIS (np. ArcGIS, QGIS),
- Komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność dobrego organizowania swojej pracy oraz efektywnego zarządzania czasem, asertywność, odporność na stres.
Inne informacje
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:- CV i list motywacyjny,
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia,
- kopia prawa jazdy kat. B,
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów,
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy,
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego.
Termin składania dokumentów: 01.06.2021
Decyduje data wpływu oferty do urzędu.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami.
Dokumenty można składać:
- W formie papierowej na adres urzędu lub osobiście w kancelarii GIOŚ,
- W formie elektronicznej za pośrednictwem: Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (e PUAP) albo poczty elektronicznej na adres rekrutacje@gios.gov.pl. W przypadku przesyłania dokumentów za pośrednictwem poczty elektronicznej należy przesłać skany własnoręcznie podpisanych oświadczeń.
Kandydatki/kandydaci, którzy składają dokumenty za pośrednictwem poczty elektronicznej, dopuszczeni do udziału w naborze, są zobowiązani dostarczyć oryginały własnoręcznie podpisanych oświadczeń najpóźniej w dniu rozmów kwalifikacyjnych.
Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o kolejnych etapach naboru telefonicznie lub e-mailem.
Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone po zakończeniu procedury naboru.
Z wybranym kandydatem podpisana zostanie umowa o pracę na czas określony.
UWAGA: Główny Inspektorat Ochrony Środowiska zaprasza do udziału w rekrutacji również osoby niepełnosprawne.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr. tel.22 369-22-21, 22 369-25-44.