
Referendarz w Regionalnym Wydziale Monitoringu Środowiska w Opolu
Ogłoszenie wygasło
Pracodawca: Główny Inspektorat Ochrony Środowiska w Warszawie
Numer referencyjny: 127470
Data publikacji: 21 września 2023
Lokalizacja: Opole - Opolskie
Rodzaj umowy: Umowa o pracę
Doświadczenie: -
Branże:
Zarządzanie środowiskiem: Pomiary, badania, monitoring
Edukacja i komunikacja: Komunikacja społeczna, PR, dziennikarstwo
Powietrze i klimat: Zanieczyszczenie powietrza (badania, monitoring)
Dodatkowe:
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Termin składania dokumentów: 01.10.2023
Decyduje data wpływu oferty do urzędu.
Inne informacje:

Zarządzanie środowiskiem: Pomiary, badania, monitoring
Edukacja i komunikacja: Komunikacja społeczna, PR, dziennikarstwo
Powietrze i klimat: Zanieczyszczenie powietrza (badania, monitoring)
Opis stanowiska
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:- Pod nadzorem przełożonego przygotowuje i udostępnia informacje z zakresu monitoringu jakości powietrza, w tym informacje o jakości powietrza oraz informacje o tle substancji w powietrzu, dla których określony jest poziom dopuszczalny;
- Pod nadzorem przełożonego opracowuje raporty, artykuły, analizy problemowe, komunikaty, publikacje, a także informacje o działalności GIOŚ w zakresie monitoringu jakości powietrza dla potrzeb administracji rządowej, samorządowej oraz społeczeństwa. Przygotowuje informacje dotyczące jakości powietrza w województwie dla serwisu internetowego GIOŚ i portalu „Jakość Powietrza” w zakresie merytorycznym stanowiska;
- Pod nadzorem przełożonego przygotowuje informacje i analizy dla potrzeb ocen jakości powietrza;
- Pod nadzorem przełożonego pełni rolę użytkownika krajowego bazy danych JPOAT, oraz pełni rolę operatora wojewódzkiego bazy CAS;
- Pod nadzorem przełożonego przygotowuje informacje o jakości powietrza dla WCZK oraz RCB, oraz wykonuje prace w ramach kontroli przekroczeń (dyżury);
- Bierze udział w szkoleniach, naradach, konferencjach, spotkaniach w zakresie kompetencji merytorycznych i prezentuje na nich aktualne problemy oraz informacje dotyczące monitoringu jakości powietrza;
- Prowadzi korespondencję dotyczącą spraw organizacyjno-administracyjnych i kancelaryjnych z centralą DMŚ. Przygotowuje dokumenty Wydziału do archiwizacji w tym: sporządza spisy zdawczo-odbiorcze dokumentów do Archiwum Zakładowego oraz przygotowuje, kompletuje i opisuje teczki archiwalne zgodnie z instrukcją kancelaryjną;
- Prowadzi obsługę adresu poczty elektronicznej Wydziału oraz telefonu. Wykonuje skanowanie korespondencji przychodzącej i wychodzącej z Wydziału oraz prowadzi obsługę nadania przesyłek pocztowych i kurierskich Wydziału, w tym: prowadzi książkę nadawczą korespondencji oraz dostarcza przesyłki do wskazanego urzędu pocztowego.
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- Praca w terenie;
- Nietypowe godziny pracy (w tym dyżury);
- Krajowe i zagraniczne wyjazdy służbowe;
- Zagrożenie korupcją;
- Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach;
- Stres i praca pod presją czasu.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- Budynek i pomieszczenia urzędu są niedostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich;
- W budynku wystepują bariery architektoniczne uniemożliwiające samodzielne poruszanie sie osób z ograniczoną sprawnością ruchową (brak windy, schody przy wyjściu z budynku);
- Pomieszczenia sanitarne są nieprzystosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Wymagania
Niezbędne:- Wykształcenie: wyższe ochrona środowiska, inżynieria środowiska, geografia, chemia;
- Biegła znajomość obsługi komputera: pakiet MS Office, Internet;
- Przeszkolenie z zakresu znajomości pakietu MS Office;
- Znajomość ustawy Prawo ochrony środowiska i przepisów wykonawczych dotyczących oceny jakości powietrza;
- Znajomość przepisów UE w zakresie jakości powietrza;
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracował/a, nie pełnił/a służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie był/a współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.;
- Posiadanie obywatelstwa polskiego;
- Korzystanie z pełni praw publicznych;
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Dodatkowe:
- Znajomość języka angielskiego na poziomie A1;
- Obsługa programów komputerowych: programy GIS, specjalistyczny program SOD (System Obiegu Dokumentów), obsługi kancelaryjnej korespondencji lub EZD (Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją);
- Komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność dobrego organizowania swojej pracy oraz efektywnego zarządzania czasem, asertywność, odporność na stres.
Inne informacje
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:- CV i list motywacyjny;
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia;
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracował/a, nie pełnił/a służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie był/a współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.;
- Kopia dokumentu potwierdzającego przeszkolenie z zakresu obsługi komputera - pakiet MS Office;
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych;
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów;
- Kopia dokumentu potwierdzającego przeszkolenie z zakresu znajomości specjalistycznego programu SOD, obsługi kancelaryjnej korespondencji lub EZD.
Termin składania dokumentów: 01.10.2023
Decyduje data wpływu oferty do urzędu.
Inne informacje:
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%;
- Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami;
- Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Dokumenty można składać:
- W formie papierowej na adres urzędu lub osobiście w kancelarii GIOŚ;
- W formie elektronicznej za pośrednictwem: Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (e PUAP) albo poczty elektronicznej na adres rekrutacje@gios.gov.pl. W przypadku przesyłania dokumentów za pośrednictwem poczty elektronicznej należy przesłać skany własnoręcznie podpisanych oświadczeń.
Kandydatki/kandydaci, którzy składają dokumenty za pośrednictwem poczty elektronicznej, dopuszczeni do udziału w naborze, są zobowiązani dostarczyć oryginały własnoręcznie podpisanych oświadczeń najpóźniej w dniu rozmów kwalifikacyjnych.
Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o kolejnych etapach naboru telefonicznie lub e-mailem.Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone po zakończeniu procedury naboru.
Z wybranym kandydatem podpisana zostanie umowa o pracę na czas określony.
Aplikując oświadczasz, że znana ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze.
Aplikuj na to ogłoszenie, zaloguj się na Koncie Kandydata
Konto Kandydata pozwala na:
szybkie aplikowanie na oferty pracy
wsparcie konsultanta HR
otrzymywanie ofert przed ich oficjalną publikacją
Główny Inspektorat Ochrony Środowiska w Warszawie

Misją Inspekcji Ochrony Środowiska jest kontrola podmiotów gospodarczych, tak, by korzystanie ze środowiska odbywało się z poszanowaniem ogólnie przyjętych zasad i norm w tym zakresie, monitorowanie i ocena stanu środowiska oraz dostarczanie społeczeństwu i władzy publicznej informacji o środowisku.
Zobacz nasze oferty pracy ›