
Samodzielne Stanowisko Pracy ds. BHP

Zarządzanie przedsiębiorstwem: BHP
Opis stanowiska
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:- Uczestniczy w kontrolach warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad BHP;
- Prowadzi szkolenia wstępne w zakresie BHP dla nowo przyjmowanych pracowników, praktykantów i stażystów, podczas których zaznajamia z podstawowymi przepisami bhp zawartymi w Kodeksie pracy, innymi aktami prawnymi, regulaminie pracy oraz zasadami udzielania pierwszej pomocy w razie wypadku;
- Uczestniczy w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy, opracowuje wnioski wynikające z tych ustaleń oraz uczestniczy w kontroli ich realizacji;
- Uczestniczy w opracowywaniu i bieżącej aktualizacji oceny ryzyka zawodowego na poszczególnych stanowiskach pracy;
- Wykonuje doradztwo w zakresie przepisów BHP w celu właściwej ochrony zdrowia i życia pracowników oraz zapewnienia stosowania zasad ergonomii w środowisku pracy;
- Współuczestniczy w przekazywaniu do użytku nowo wybudowanych lub wyremontowanych obiektów, w których przewidywane są pomieszczenia pracy;
- Analizuje informacje związane z realizacją przez Wydział właściwy dla zabezpieczenia budynków MUW pod względem ochrony przeciwpożarowej zadań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego, których MUW jest administratorem.
Warunki pracy:
- Czynności kontrolne realizowane są w miejscu wykonywania pracy pracowników Urzędu lub w miejscach zaistniałych wypadków przy pracy;
- Praca wymaga dużej odporności psychicznej w związku z powstawaniem sytuacji konfliktogennych z pracownikami Urzędu, czy też w trakcie rozwiązywania powstałych sytuacji związanych z określeniem przyczyn i okoliczności wypadków przy pracy.
W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).
Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.
Wymagania
Niezbędne:- Wykształcenie: wyższe o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo wyższe i studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
- Doświadczenie zawodowe/staż pracy: Co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w służbie BHP - potwierdzone kopiami świadectw pracy lub innych dokumentów;
- Aktualne szkolenie okresowe w dziedzinie BHP dla pracowników służby bezpieczeństwa i higieny pracy i osób wykonujących zdania tej służby- potwierdzone kopią dokumentu;
- Znajomość przepisów: Kodeksu pracy, Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy z późn. zm, Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy z późn. zm, Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy z późn. zm, ustawy z dnia 30 października 2002 r. o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych, Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2009 r. w sprawie ustalania przyczyn i okoliczności wypadków przy pracy, Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie z późn. zm, Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 1 grudnia 1998 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe, Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 marca 2000 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy ręcznych pracach transportowych oraz innych pracach związanych z wysiłkiem fizycznym z późn. zm.;
- Znajomość struktury administracji publicznej, przepisów ustawy o służbie cywilnej oraz KPA;
- Umiejętność obsługi komputera (pakiet MS Office);
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.;
- Posiadanie obywatelstwa polskiego;
- Korzystanie z pełni praw publicznych;
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Dodatkowe:
- Doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej;
- Ukończony kurs pierwszej pomocy;
- Umiejętność pracy w zespole, komunikatywność;
- Odporność na stres;
- Umiejętność analitycznego myślenia;
- Umiejętność obsługi programów służących do przeprowadzania szkoleń e-learnigwych i zdalnego egzaminowania uczestników szkolenia.
Inne informacje
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:- CV i list motywacyjny;
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia;
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy;
- oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracował/a, nie pełnił/a służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie był/a współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później;
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych;
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów;
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy;
- Kopia aktualnego szkolenia okresowego w dziedzinie bhp dla pracowników służby bezpieczeństwa i higieny pracy i osób wykonujących zdania tej służby.
Termin składania dokumentów: 06.10.2023
Decyduje data wpływu oferty do urzędu.
Inne informacje:
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%;
- Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami.
Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo lub telefonicznie (koniecznie podaj swój nr telefonu i adres mailowy). Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia. Upewnij się, że przesłałeś wszystkie wymagane przez nas oświadczenia i mają one odpowiednią treść. Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy. Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru.
Aplikuj na to ogłoszenie, zaloguj się na Koncie Kandydata
Konto Kandydata pozwala na:
Małopolski Urząd Wojewódźki

- przedstawiciela Rady Ministrów w województwie,
- zwierzchnika rządowej administracji zespolonej w województwie,
- organu rządowej administracji zespolonej w województwie,
- organu nadzoru nad działalnością jednostek samorządu terytorialnego i ich związków,
- organu wyższego stopnia w rozumieniu ustawy Kodeks postępowania administracyjnego,
- reprezentanta Skarbu Państwa, w zakresie i na zasadach określonych w odrębnych ustawach,
- organu administracji rządowej w województwie, do którego właściwości należą wszystkie sprawy z zakresu administracji rządowej w województwie niezastrzeżone w odrębnych ustawach do właściwości innych organów tej administracji.