Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
25.04.2024 25 kwietnia 2024

Starszy specjalista ds. regulacji sektora gazu ziemnego

Ogłoszenie wygasło
Pracodawca: Ministerstwo Energii Numer referencyjny: DRO- 88 Data publikacji: 29 listopada 2018 Lokalizacja: Warszawa - Mazowieckie Rodzaj umowy: Umowa o pracę Doświadczenie: 1-3 lata Branże:
Zarządzanie środowiskiem: Prawo i przepisy
Energia: Ropa, gaz i węgiel

Opis stanowiska

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów / kandydatek na stanowisko: starszy specjalista w Wydziale Rynku Gazu Ziemnego w Departamencie Ropy i Gazu.

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
  • Wykonywanie czynności związanych z tworzeniem projektów ustaw i rozporządzeń oraz świadczeniem pomocy prawnej na rzecz ME w zakresie zadań Wydziału, w tym projektowanie i koordynowanie tworzenia nowych rozwiązań prawnych w sektorze gazu ziemnego, opracowywanie projektów aktów prawnych, prowadzenie procedur legislacyjnych projektów ustaw i rozporządzeń,
  • Uczestniczenie w procesie wdrażania prawa UE do polskiego porządku prawnego i odpowiedzialność za zapewnienie zgodności przepisów prawa polskiego z prawem UE w zakresie regulacji sektora gazu ziemnego,
  • Opracowywanie i prowadzenie pod względem merytorycznym procedur legislacyjnych projektów ustaw i rozporządzeń,
  • Prowadzenie spraw w zakresie postępowań formalnych prowadzonych przez KE w sprawie naruszenia przepisów prawa UE oraz postępowań przed Trybunałem Sprawiedliwości UE w odniesieniu do regulacji sektora gazu ziemnego,
  • Sporządzanie analiz prawnych oraz przygotowywanie projektów stanowisk wobec zewnętrznych projektów aktów prawnych, dokumentów rządowych i dokumentów UE z zakresu sektora gazu ziemnego, w tym w szczególności regulacji bezpieczeństwa energetycznego oraz systemów taryfowych w prawie UE oraz prezentowanie stanowiska Polski w odniesieniu do w/w dokumentów na forum krajowym i międzynarodowym,
  • Prowadzenie postępowań administracyjnych; wydawanie decyzji administracyjnych w przedmiocie uruchomienia zapasów obowiązkowych gazu ziemnego oraz wydłużenia okresu na uzupełnienie zapasów obowiązkowych; uczestniczenie w wydawaniu decyzji administracyjnych w przedmiocie zwolnienia z obowiązku utrzymywania zapasów obowiązkowych gazu ziemnego oraz monitorowanie zwolnień z obowiązku utrzymywania zapasów obowiązkowych gazu ziemnego,
  • Monitorowanie i analizowanie orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości UE w odniesieniu do sektora energetycznego, w szczególności w zakresie bezpieczeństwa energetycznego,
  • Analizowanie rozwiązań regulacyjnych, w szczególności rozwiązań w zakresie regulacji bezpieczeństwa dostaw gazu ziemnego oraz systemów taryfowych, stosowanych w sektorze energii w innych państwach, w szczególności w państwach członkowskich UE oraz wpływu sektorowej regulacji prawa UE na funkcjonowanie rynku gazu ziemnego w Polsce,
  • Branie udziału w realizacji i monitorowaniu realizacji działań określonych w „Polityce energetycznej Polski do roku 2030”, jak również branie udziału w przygotowaniu i realizacji „Polityki energetycznej Polski do roku 2050” oraz innych strategii i programów.

Warunki pracy:
  • Praca biurowa przy komputerze.
  • Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
  • Zagrożenie korupcją.
  • Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (np. obywatele, przedsiębiorstwa lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach).
  • Praca w budynku przy ul. Krucza 36/Wspólna 6,
  • Miejsce pracy: II piętro,
  • Budynek częściowo przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych: wejście do budynku jest utwardzone z wkładem antypoślizgowym, wyposażone w automatyczne drzwi rozsuwne, pochylnię i transporter przyschodowy.
  • Windy przystosowane do wjazdu wózków inwalidzkich, posiadające przyciski sterujące umożliwiające odczyt w alfabecie Braille’a, sygnalizację dźwiękową oraz niektóre- syntezator mowy.
  • Budynek może stwarzać problemy dla osób niepełnosprawnych ruchowo: korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami, niektóre toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Wymagania

Niezbędne:
  • Wykształcenie: wyższe prawnicze,
  • 2 lata doświadczenia zawodowego w zakresie obsługi prawnej lub opracowywania aktów prawnych,
  • Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą TAJNE, SECRET UE i NATO SECRET lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej,
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2,
  • Znajomość zasad funkcjonowania sektora gazowniczego,
  • Znajomość reguł europejskiego rynku energii oraz wspólnotowych i krajowych aktów prawnych z tego zakresu,
  • Znajomość procedur legislacyjnych,
  • Umiejętność analitycznego myślenia,
  • Umiejętności interpersonalne, w tym komunikatywność, umiejętność z zakresu wystąpień publicznych, umiejętność pracy w zespole, umiejętność negocjacji,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego,
  • Korzystanie z pełni praw publicznych,
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Dodatkowe:
  • Wykształcenie: wyższe ekonomia, administracja, branża energetyczna,
  • Przeszkolenie w zakresie znajomości procesu decyzyjnego UE i prawa UE,
  • Znajomość języka francuskiego na poziomie B2 i/lub niemieckiego na poziomie B1.

Inne informacje

Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (świadectwa pracy i/lub zaświadczenia)
  • W przypadku posiadania dyplomu potwierdzającego wyższe wykształcenie, uzyskanego na uczelni zagranicznej, prosimy o przesłanie kopii potwierdzenia uznania dyplomu przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub nostryfikacji dyplomu
  • Kopia poświadczenia bezpieczeństwa dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą TAJNE, SECRET UE i NATO SECRET lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających odbycie szkoleń z zakresu znajomości procesu decyzyjnego UE i prawa UE
  • Kopie dokumentów potwierdzających znajomość języka francuskiego na poziomie B2 i/lub niemieckiego na poziomie B1

Termin składania dokumentów: 12.12.2018
Decyduje data stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu.

Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu. Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu). Kandydaci/kandydatki proszeni są o podanie nr telefonu oraz/lub adresu poczty elektronicznej. Wybrani kandydaci/kandydatki spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu poinformowani zostaną telefonicznie lub pocztą elektroniczną o terminach poszczególnych etapów naboru. Oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: (22) 695-84-24 lub składając zapytanie drogą elektroniczną na adres e-mail: rekrutacja@me.gov.pl

Aplikuj na to ogłoszenie, zaloguj się na Koncie Kandydata

Konto Kandydata pozwala na:

szybkie aplikowanie na oferty pracy wsparcie konsultanta HR otrzymywanie ofert przed ich oficjalną publikacją

Ministerstwo Energii

Ministerstwo Energii - polski urząd administracji rządowej obsługujący ministra właściwego do spraw dwóch działów administracji rządowej: energia i gospodarka złożami kopalin.
Zobacz nasze oferty pracy  ›
▲  Do góry strony