Specjalista w Wydziale Inwestycji
Planowanie przestrzenne: Architektura krajobrazu, zieleń miejska
Zarządzanie przedsiębiorstwem: Prawo i administracja
Woda: Gospodarowanie wodami
Opis stanowiska
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów / kandydatek na stanowisko: specjalista w Wydziale Inwestycji w Departamencie Budżetu.Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Przygotowuje materiały do projektu ustawy budżetowej obejmujące wydatki majątkowe oraz programy wieloletnie w zakresie gospodarki morskiej oraz gospodarki wodnej w tym: weryfikuje zgłoszenia od jednostek podległych lub nadzorowanych oraz komórek organizacyjnych ministerstwa; przygotowuje zbiorcze formularze planistyczne; opracowuje informacje dla Sejmu, Senatu, kierownictwa ministerstwa w zakresie projektu budżetu,
- Sporządza plan wydatków dla inwestycji i programów wieloletnich, w szczególności w zakresie zadań gospodarki morskiej oraz gospodarki wodnej w tym: opracowuje pierwszy plan inwestycji i dokonuje jego aktualizacji; weryfikuje plany inwestycji przedkładane przez kierowników jednostek podległych lub nadzorowanych; opiniuje plany inwestycji i ich aktualizacje; weryfikuje/analizuje wnioski ws. zmian w planach inwestycji/finansowych; przygotowuje decyzje ws. zmian w planach inwestycji/finansowych; prowadzi ewidencję planu oraz zmian w planie inwestycji, w tym w systemie TREZOR; obsługuje wnioski o dokonanie zmian w ww. planach lub blokowania wydatków; przygotowuje wnioski o uruchomienie środków z rezerwy celowej budżetu państwa na realizację inwestycji i programów wieloletnich; przygotowuje zawiadomienia o dokonanych zmianach w planach finansowych jednostek budżetowych; przygotowuje powiadomienia do Ministra Finansów o zmianach w planach finansowych jednostek budżetowych,
- Prowadzi sprawy związane z udzielaniem i rozliczaniem dotacji celowych oraz finansowaniem zadań inwestycyjnych jednostek z oraz spoza sektora finansów publicznych w zakresie gospodarki morskiej oraz gospodarki wodnej, w tym: opiniuje umowy i aneksy do umów o udzielenie dotacji celowych; weryfikuje wnioski o płatność dotacji celowych budżetu państwa na uregulowanie zobowiązań; rozlicza udzielone dotacje celowe,
- Sporządza informacje budżetowe i finansowe z wydatków majątkowych oraz programów wieloletnich w zakresie gospodarki morskiej oraz gospodarki wodnej,
- Prowadzi sprawy związane z finansowaniem programów wieloletnich oraz inwestycji z zakresu gospodarki morskiej oraz gospodarki wodnej we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi ministerstwa
- Weryfikuje finansowe rozliczenia inwestycji zakończonych, wstrzymanych lub zaniechanych, finansowanych ze środków budżetu państwa w zakresie gospodarki morskiej oraz gospodarki wodnej,
- Sporządza informacje z wykonania wydatków majątkowych oraz programów wieloletnich w zakresie gospodarki morskiej oraz gospodarki wodnej.
Warunki pracy:
Ministerstwo zajmuje trzy budynki „A”, „B” i „C” o następujących uwarunkowaniach technicznych: węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A” (dostęp przy pomocy osób trzecich), wejście do budynków przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością, szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynkach przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością, windy dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawności, brak podjazdu dla osób z niepełnosprawnością na wysoki parter w budynku A, na którym usytuowana jest jedna z sal konferencyjnych.
Inne warunki, dotyczące charakteru stanowiska pracy:
Praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner, rekrutacja zdalna (cały proces, od aplikowania do rozmowy kwalifikacyjnej, jest prowadzony zdalnie, bez wychodzenia z domu).
Wymagania
Niezbędne:- Co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej, w komórkach finansowych lub w obszarze związanym z finansowaniem i realizacją inwestycji,
- Znajomość ustawy o finansach publicznych wraz z aktami wykonawczymi,
- Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej,
- Znajomość problematyki inwestycji,
- Znajomość zasad i trybu opracowania materiałów do projektu budżetu państwa, klasyfikacji budżetowej oraz realizacji wydatków budżetowych,
- Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów,
- Skuteczna komunikacja,
- Posiadanie obywatelstwa polskiego,
- Korzystanie z pełni praw publicznych,
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Inne informacje
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:- CV i list motywacyjny,
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia,
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego – np. kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk, zakresów czynności lub kopie innych zaświadczeń (należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego),
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (nadmiarowych, nie związanych z wymaganiami i dokumentami określonymi w ogłoszeniu) przekazanych do celów naboru,
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów.
Termin składania dokumentów: 28.05.2021
Decyduje data stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami.
Informacja o metodach naboru:
• Weryfikacja formalna nadesłanych ofert,
• Możliwość przeprowadzenia testu wiedzy merytorycznej,
• Rozmowa kwalifikacyjna (możliwość przeprowadzenia rozmowy przez Skype lub inny darmowy komunikator możliwy do zainstalowania na telefonie).
Prosimy o przesłanie tylko tych dokumentów, których wymagamy lub zalecamy.
Ministerstwo zastrzega sobie prawo do kontaktu tylko z kandydatami, których oferty spełniają wymagania formalne.
Po zakończeniu naboru oferty złożone przez kandydatów/kandydatki, którzy nie zostali zatrudnieni oraz sprawdziany wiedzy i umiejętności przeprowadzone w ramach naboru, zostaną komisyjnie zniszczone.
Wzór wymaganych oświadczeń jest dostępny na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/infrastruktura/nabor-w-sluzbie-cywilnej-z-wylaczeniem-stanowisk-wyzszych
Osoby zakwalifikowane będą informowane telefonicznie lub e-mailem o terminie kolejnego etapu postępowania rekrutacyjnego.
Aplikuj na to ogłoszenie, zaloguj się na Koncie Kandydata
Konto Kandydata pozwala na:
Ministerstwo Infrastruktury
- transport,
- żegluga śródlądowa,
- gospodarka morska,
- gospodarka wodna.