
Radca prawny w Wydziale Obsługi Prawnej i Legislacji
Ogłoszenie wygasło
Pracodawca: Ministerstwo Klimatu i Środowiska
Numer referencyjny: 127654
Data publikacji: 27 września 2023
Lokalizacja: Warszawa - Mazowieckie
Rodzaj umowy: Umowa o pracę
Doświadczenie: 1-3 lata
Branże:
Gleba i ziemia: Geologia, goedezja
Zarządzanie środowiskiem: Prawo i przepisy
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Termin składania dokumentów: 09.10.2023
Decyduje data wpływu oferty do urzędu.
Inne informacje:

Gleba i ziemia: Geologia, goedezja
Zarządzanie środowiskiem: Prawo i przepisy
Opis stanowiska
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:- Inicjuje i przygotowuje projekty aktów normatywnych, dokumentów i innych materiałów, a także prowadzi (we współpracy z Departamentem Prawnym) proces legislacyjny projektów ww. dokumentów;
- Prowadzi postępowania administracyjne oraz zapewnia zastępstwo Ministra w postępowaniach przed wojewódzkimi sądami administracyjnymi oraz Naczelnym Sądem Administracyjnym, w sprawach z zakresu właściwości Wydziału;
- Udziela porad prawnych pracownikom Departamentu oraz opiniuje pod względem formalnoprawnym projekty opinii, porozumień oraz innych dokumentów;
- Opiniuje lub koordynuje opiniowanie w Departamencie projektów aktów normatywnych przygotowywanych przez inne ministerstwa i urzędy, a także przez komórki organizacyjne Ministerstwa;
- Przygotowuje lub koordynuje przygotowanie projektów odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wystąpienia poselskie oraz oświadczenia senatorskie, a także przygotowuje lub koordynuje przygotowywanie w Departamencie projektów odpowiedzi w sprawach skarg, wniosków i petycji;
- Prowadzi obsługę prawną Pełnomocnika Rządu do spraw Polityki Surowcowej Państwa;
- Monitoruje i przeprowadza ewaluację obowiązujących aktów prawnych w zakresie właściwości Departamentu.
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposoby wykonywania zadań:
- Zagrożenie korupcją;
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- Budynek i pomieszczenia urzędu dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich (podjazd do budynku, toalety, windy oraz drzwi o odpowiedniej szerokości);
- Praca przy komputerze – możliwość zapewnienia specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym oraz osobom z uszkodzonym słuchem.
Wymagania
Niezbędne:- Wykształcenie: wyższe o kierunku prawo;
- Doświadczenie zawodowe: 1 rok w obszarze obsługi prawnej albo powyżej 1,5 roku w jednostkach sektora finansów publicznych;
- Prawo wykonywania zawodu radcy prawnego;
- Znajomość ustaw: Kodeks postępowania administracyjnego, Prawo geologiczne i górnicze, Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
- Znajomość procesu legislacyjnego, zasad techniki prawodawczej;
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B2;
- Zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej lub poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "poufne";
- Kompetencje behawioralne: komunikacja, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, rzetelność, myślenie analityczne, kreatywność, wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe;
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.;
- Posiadanie obywatelstwa polskiego;
- Korzystanie z pełni praw publicznych;
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Inne informacje
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:- CV;
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia;
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego lub oświadczenie o spełnianiu tego wymogu;
- W przypadku dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe sporządzonych w języku obcym prosimy o załączenie tłumaczenia na język polski;
- W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii dokumentów potwierdzających posiadanie wykształcenia wyższego zgodnie z ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym oraz tłumaczenia przysięgłego dyplomu
- Kopia dokumentu potwierdzającego prawo wykonywania zawodu radcy prawnego;
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej lub kopie dokumentów potwierdzających poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "poufne";
- Wzory wszystkich oświadczeń znajdziesz na stronie internetowej https://bip.mos.gov.pl/praca/nabor-do-sluzby-cywilnej/wzory-oswiadczen/;
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracował/a, nie pełnił/a służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie był/a współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później;
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych;
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów.
Termin składania dokumentów: 09.10.2023
Decyduje data wpływu oferty do urzędu.
Inne informacje:
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%;
- Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami;
- Ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa;
- Zgodnie z ustawą z 23.08.1997 o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne - art. 2, pkt 2 i art. 4 pkt 6 - w przypadku wygrania naboru na stanowisko głównego specjalisty, osoby prowadzące własną działalność gospodarczą, będą musiały ją zakończyć;
- Zapraszamy do obejrzenia filmu "Ludzie od klimatu": https://www.youtube.com/watch?v=Y0L_ws9SGnI
Aplikuj na to ogłoszenie, zaloguj się na Koncie Kandydata
Konto Kandydata pozwala na:
szybkie aplikowanie na oferty pracy
wsparcie konsultanta HR
otrzymywanie ofert przed ich oficjalną publikacją
Ministerstwo Klimatu i Środowiska

Ministerstwo Klimatu i Środowiska, poprzez współtworzenie polityki państwa, troszczy się o środowisko w Polsce i na świecie oraz wpływa na długofalowy, realizowany z poszanowaniem przyrody i praw człowieka rozwój kraju tak, aby uwzględnić potrzeby zarówno współcześnie żyjących ludzi, jak i przyszłych pokoleń.
Zobacz nasze oferty pracy ›