Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
25.04.2024 25 kwietnia 2024

Starszy specjalista ds. przepływów finansowych

Ogłoszenie wygasło
Pracodawca: Ministerstwo Środowiska Numer referencyjny: DFEstsp38/2018 Data publikacji: 25 czerwca 2018 Lokalizacja: Warszawa - Mazowieckie Rodzaj umowy: Umowa o pracę Doświadczenie: 1-3 lata Branże:
Zarządzanie środowiskiem: Finansowanie, dotacje, Sprawozdania, ewidencje, kontrole
Zarządzanie przedsiębiorstwem: Ekonomia, finanse

Opis stanowiska

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów / kandydatek na stanowisko: starszy specjalista w Wydziale Zarządzania Finansowego w Departamencie Funduszy Ekologicznych.

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
  • Weryfikowanie deklaracji wydatków od Instytucji Wdrażających (IW) do Instytucji Pośredniczącej (IP) w zakresie II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) 2014-2020 oraz przygotowywanie deklaracji wydatków od IP do Instytucji Zarządzającej/Instytucji Certyfikującej (IZ/IC), a także udział w kontrolach systemowych w IW,
  • Monitorowanie, we współpracy z IW, procesu składania przez beneficjentów wniosków o płatność oraz przygotowywanie prognoz certyfikacji i nadzorowanie ich realizacji przez IW w ramach II osi priorytetowej POIiŚ 2014-2020,
  • Koordynowanie w ramach Departamentu zadań związanych z budżetem w układzie zadaniowym (planowanie, realizacja, sprawozdawczość z osiąganych rezultatów w obszarach finansowych),
  • Realizacja, we współpracy z Departamentem Ekonomicznym, zadań związanych z budżetem resortu i przepływem środków finansowych w sektorze środowiska w ramach POIiŚ 2007-2013, POIiŚ 2014-2020 oraz funduszy norweskich,
  • Monitorowanie płatności realizowanych przez Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) w ramach zleceń dokonywanych przez instytucje upoważnione oraz zwrotów środków przekazywanych przez beneficjentów na rachunek BGK, analiza wykorzystania limitów środków oraz współpraca z Departamentem Ekonomicznym w zakresie zmian kwot tych limitów,
  • Przygotowywanie analiz i materiałów sprawozdawczych na potrzeby kierownictwa resortu w obszarze przepływów finansowych,
  • Prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie wydawania decyzji o ustaleniu kwoty odsetek do zapłaty przez beneficjentów z tytułu nieterminowego rozliczenia zaliczki oraz zwrotu środków, a także zastosowaniu ulg w spłacie należności budżetowych o charakterze publiczno-prawnym,
  • Opiniowanie projektów aktów prawnych, planów, założeń, programów, opracowań studialnych i innych dokumentów związanych z wykorzystaniem funduszy europejskich w sektorze środowiska oraz treści wytycznych, wzorów wniosków i umów oraz innych dokumentów niezbędnych do realizacji POIiŚ 2014-2020 oraz funduszy norweskich, w szczególności w zakresie przepływów finansowych.

Warunki pracy:
  • Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe,
  • Zagrożenie korupcją,
  • Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach,
  • Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz,
  • Praca na III piętrze budynku, budynek i pomieszczenia urzędu dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich (podjazd do budynku, toalety, windy oraz drzwi o odpowiedniej szerokości),
  • Praca przy komputerze - brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym oraz osobom z uszkodzonym słuchem.

Wymagania

Niezbędne:
  • Wykształcenie: wyższe,
  • 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze związanym z funduszami unijnymi,
  • Znajomość ustaw: o finansach publicznych, o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 (tzw. ustawa wdrożeniowa), Kodeks postępowania administracyjnego,
  • Znajomość Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z 17 grudnia 2013 r.,
  • Znajomość Programu Operacyjnego POIiŚ 2014-2020 i Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych POIiŚ 2014-2020 w zakresie II osi priorytetowej,
  • Znajomość wytycznych i zaleceń w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020 w zakresie przepływów i rozliczeń finansowych, nieprawidłowości oraz sprawozdawczości (dotyczących POIiŚ),
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie dobrym (B2),
  • Umiejętność obsługi programu MS Excel na poziomie średniozaawansowanym,
  • Myślenie analityczne,
  • Komunikacja,
  • Współpraca,
  • Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów,
  • Radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego,
  • Korzystanie z pełni praw publicznych,
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Dodatkowe:
  • Doświadczenie zawodowe/staż pracy w zakresie planowania budżetowego w jednostkach sektora finansów publicznych.

Inne informacje

Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
  • CV i list motywacyjny (podanie danych osobowych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa wymaga zgody na ich przetwarzanie do celów naboru wg wzoru zamieszczonego na stronie https://bip.mos.gov.pl/praca/wzory-oswiadczen/)
  • Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie wyższe
  • W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii dokumentów potwierdzających posiadanie wykształcenia wyższego zgodnie z ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym oraz tłumaczenia przysięgłego dyplomu
  • Kopie dokumentów potwierdzających 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze związanym z funduszami unijnymi (dokumenty zawierające informacje jednoznacznie potwierdzające pełen wymagany okres zatrudnienia, obszar i rodzaj wykonywanych zadań, np. świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje lub oświadczenie o spełnianiu tego wymogu - wzór treści wymaganego oświadczenia jest zamieszczony na stronie: https://bip.mos.gov.pl/praca/wzory-oswiadczen/)
  • W przypadku dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe sporządzonych w języku obcym prosimy o załączenie tłumaczenia na język polski
  • Wzory wszystkich oświadczeń znajdziesz na stronie internetowej https://bip.mos.gov.pl/praca/wzory-oswiadczen/
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe w zakresie planowania budżetowego w jednostkach sektora finansów publicznych (dokumenty zawierające informacje jednoznacznie potwierdzające wymagane doświadczenie zawodowe np. świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje)

Termin składania dokumentów: 13.07.2018
Decyduje data stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu.

Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Etapy naboru, czyli jak wygląda proces selekcji:
1. weryfikacja formalna
2. test wiedzy w zakresie wymagań niezbędnych
3. zadanie praktyczne typu case study
4. rozmowa kwalifikacyjna obejmująca elementy wywiadu behawioralnego i weryfikację znajomości języka angielskiego

Weryfikacja wymagań formalnych zostanie przeprowadzona na podstawie dokumentów wymienionych w części „Dokumenty i oświadczenia niezbędne”. Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia (akceptowane są jedynie oświadczenia zgodne ze wzorem).

Kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne i zakwalifikują się do dalszych etapów naboru, zostaną poinformowani telefonicznie lub e-mailem o terminie kolejnego etapu.

Dokumenty wymienione w części „Dokumenty i oświadczenia dodatkowe” nie są obowiązkowe, ale są jedyną podstawą potwierdzenia spełniania wymagań dodatkowych.

Więcej informacji na temat procedury naboru do Ministerstwa Środowiska znajdziesz na stronie www.mos.gov.pl/kariera-w-ministerstwie

Dlaczego warto pracować w Ministerstwie Środowiska
umowa o pracę
dodatek stażowy od 5% do 20%
dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka)
elastyczny czas pracy
indywidualny program rozwoju zawodowego (m.in. szkolenia, dofinansowanie do nauki języka obcego i studiów podyplomowych)
pakiet świadczeń socjalnych
możliwość wykupienia na preferencyjnych warunkach ubezpieczenia na życie oraz pakietu medycznego
zniżki na bilety do wybranych warszawskich teatrów
praca zgodnie z systemem ekozarządzania i audytu (EMAS)
dogodna lokalizacja
stojaki na rowery, blisko położona stacja Veturilo

Informacje dodatkowe

Ministerstwo Środowiska zaprasza do udziału w naborze również osoby niepełnosprawne (z uwzględnieniem informacji dotyczących miejsca i otoczenia organizacyjno-technicznego stanowiska pracy).
Ministerstwo Środowiska jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Osoby zainteresowane otrzymywaniem informacji na e-maila o aktualnie prowadzonych naborach do Ministerstwa Środowiska zapraszamy do zapisania się do newslettera (regulamin i niezbędne oświadczenia do pobrania na stronie internetowej https://bip.mos.gov.pl/praca/wzory-oswiadczen/)
Bliższe informacje można uzyskać pod nr tel. (0-22) 36 92 847, 36 92 207, 36 92 438, 36 92 426

ZAPRASZAMY!

Aplikuj na to ogłoszenie, zaloguj się na Koncie Kandydata

Konto Kandydata pozwala na:

szybkie aplikowanie na oferty pracy wsparcie konsultanta HR otrzymywanie ofert przed ich oficjalną publikacją

Ministerstwo Środowiska

Ministerstwo Środowiska, poprzez współtworzenie polityki państwa, troszczy się o środowisko w Polsce i na świecie oraz wpływa na długofalowy, realizowany z poszanowaniem przyrody i praw człowieka rozwój kraju tak, aby uwzględnić potrzeby
zarówno współcześnie żyjących ludzi, jak i przyszłych pokoleń.
Zobacz nasze oferty pracy  ›
▲  Do góry strony