
Specjalista w Departamencie Efektywności Energetycznej i Kogeneracji

Energia: Gospodarowanie energią i efektywność energetyczna
Zarządzanie przedsiębiorstwem: Prawo i administracja
Opis stanowiska
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:- Prowadzi postępowania administracyjne w przedmiocie dopuszczenia wytwórcy wytwarzającego energię elektryczną w jednostce kogeneracji do udziału w systemie wsparcia w formie premii gwarantowanej;
- Prowadzi postępowania administracyjne w przedmiocie dopuszczenia wytwórcy wytwarzającego energię elektryczną w jednostce kogeneracji do udziału w systemie wsparcia w formie premii kogeneracyjnej;
- Uczestniczy w procesie ogłaszania, organizowania i przeprowadzania aukcji na premię kogeneracyjną oraz przekazywania informacji o jej wynikach podmiotom wskazanym w art. 23 ust. 6 i 8 ustawy kogeneracyjnej;
- Prowadzi postępowania administracyjne w przedmiocie wydania decyzji o rzeczywistej ilości energii elektrycznej z wysokosprawnej kogeneracji;
- Prowadzi postępowania administracyjne wynikające ze stwierdzonego braku zgodności ze stanem faktycznym oświadczeń i informacji składanych przez wytwórców energii elektrycznej z wysokosprawnej kogeneracji w toku realizacji obowiązków informacyjnych;
- Udziela odpowiedzi na zapytania dotyczące rozliczania systemów wsparcia energii elektrycznej wytwarzanej w kogeneracji;
- Uczestniczy w tworzeniu i aktualizacji procedur wewnętrznych, wytycznych, zasad postępowania;
- Przygotowuje akta postępowań dotyczących odwołań od decyzji oraz zażaleń na postanowienia, w sprawach należących do właściwości Wydziału.
Warunki pracy:
- Praca administracyjno-biurowa;
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe;
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów);
- Zagrożenie korupcją;
- Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- Obiekt przy Alejach Jerozolimskich 181 jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich;
- Szerokość głównych drzwi wejściowych do budynku, drzwi wewnętrznych, wind oraz ciągów komunikacyjnych jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się przy użyciu wózka inwalidzkiego;
- Pomieszczenie higieniczno-sanitarne przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze;
- Pomieszczenia Urzędu zlokalizowane są na I, II, IV i V piętrze budynku.
Wymagania
Niezbędne:- Wykształcenie: wyższe;
- Znajomość ustawy o promowaniu energii elektrycznej z wysokosprawnej kogeneracji, w zakresie dotyczącym premii kogeneracyjnej i premii gwarantowanej;
- Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego;
- Umiejętność rozwiązywania problemów, umiejętność pracy z trudnym klientem, umiejętność pracy w zespole, komunikatywność;
- Umiejętność obsługi pakietu MS Office, w szczególności w zakresie MS Excel;
- Posiadanie obywatelstwa polskiego;
- Korzystanie z pełni praw publicznych;
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Dodatkowe:
- Wykształcenie: wyższe magisterskie: techniczne lub z zakresu ochrony środowiska lub ekonomiczne lub administracyjne;
- Doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze energetycznym lub ochrony środowiska lub rachunkowości przedsiębiorstw lub w administracji publicznej.
Inne informacje
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:- CV i list motywacyjny;
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia;
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych;
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
- Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie dodatkowych kwalifikacji;
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru.
Termin składania dokumentów: 06.06.2023
Decyduje data wpływu oferty do urzędu.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
- Weryfikacja formalna nadesłanych ofert;
- Sprawdzian wiedzy (ustny);
- Rozmowa kwalifikacyjna w formie wywiadu ustrukturyzowanego.
Istnieje możliwość zgłoszenia szczególnych potrzeb, jakie kandydat/kandydatka posiada w procesie rekrutacji,
emailem: rekrutacja@ure.gov.pl lub telefonicznie 22 487 56 76.
Wyślij swoją kandydaturę
Urząd Regulacji Energetyki

Urząd Regulacji Energetyki (URE) to centralny organ administracji państwowej (rządowej), regulujący polski rynek energii (m.in. energii elektrycznej i gazu). Kontroluje obowiązek zakupu energii wytworzonej w źródłach odnawialnych oraz udział uczestników rynku w kosztach jej pozyskania (poprzez obowiązek przedstawienia do umorzenia świadectw pochodzenia) współdziała także w konstruowaniu i propagowaniu rynku energii elektrycznej pochodzącej z kogeneracji (tzw. czerwone certyfikaty). Zajmuje się restrukturyzacją i modernizacją przedsiębiorstw energetycznych (z uwzględnieniem okresu dostosowawczego do przepisów europejskich) oraz realizuje działania przyczyniające się do zmniejszania strat energii, zwłaszcza energii cieplnej.
Zobacz nasze oferty pracy ›