Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
28.03.2024 28 marca 2024

Starszy specjalista ds. monitoringu powietrza atmosferycznego

Ogłoszenie wygasło
Pracodawca: Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Szczecinie Numer referencyjny: Oferta pracy – starszy specjalista _powietrze Data publikacji: 19 czerwca 2018 Lokalizacja: Szczecin - Zachodniopomorskie Rodzaj umowy: Umowa o pracę Doświadczenie: 3-5 lat Branże:
Zarządzanie środowiskiem: Pomiary, badania, monitoring, Sprawozdania, ewidencje, kontrole
Powietrze i klimat: Zanieczyszczenie powietrza (badania, monitoring)

Opis stanowiska

Zachodniopomorski Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska poszukuje kandydatów / kandydatek na stanowisko: starszy specjalista Wydział Monitoringu Środowiska.

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
  • Nadzór nad danymi emisyjnymi niezbędnymi do wykonania modelowania matematycznego transportu i przemian substancji w powietrzu oraz analizy i wykorzystania wyników modelowania, w tym obszarów przekroczeń stężeń substancji,
  • Współudział w opracowywaniu rocznych i pięcioletnich ocen jakości powietrza dla stref województwa zachodniopomorskiego oraz współtworzenie programów państwowego monitoringu środowiska województwa zachodniopomorskiego,
  • Tworzenie map tematycznych w celu prezentacji i oceny stanu środowiska oraz zmian jego elementów, tworzenie nowych warstw tematycznych w technologii GIS,
  • Bieżący nadzór nad zasobem baz danych i warstw tematycznych w Systemie Informacji Geograficznej (GIS) w zakresie danych przestrzennych z wynikami obliczeń modelowych i emisji,
  • Współudział w opracowywaniu raportów o stanie środowiska w województwie zachodniopomorskim oraz raportów o stanie środowiska dla gmin i powiatów, udostępnianie społeczeństwu, organom administracji rządowej i samorządowej wyników modelowania zanieczyszczeń oraz odpowiadanie na ich pytania dotyczące monitoringu jakości powietrza,
  • Wykonywanie zbiorczych sprawozdań statystycznych i resortowych z zakresu jakości powietrza, na podstawie zgromadzonych danych. Udział w opiniowaniu projektów rozporządzeń oraz publikacji przygotowywanych przez GIOŚ,
  • Stały monitoring wyników pomiarów automatycznych stężeń badanych substancji w powietrzu oraz przygotowywanie informacji o jakości powietrza do mediów – szczególnie w okresie zimowym. Przygotowywanie i publikacja na stronach internetowych komunikatów i ostrzeżeń dla społeczeństwa w razie wystąpienia przekroczeń poziomów dopuszczalnych stężeń substancji w powietrzu,
  • Gromadzenie danych o jakości powietrza w obowiązujących bazach danych do wykonania rocznych oraz pięcioletnich ocenach jakości powietrza.

Warunki pracy:
  • Praca w systemie jednozmianowym w siedzibie urzędu oraz w terenie,
  • Wyjazdy służbowe środkami transportu publicznego lub samochodem służbowym,
  • Nietypowe godziny pracy,
  • Praca wymagająca szczególnych właściwości psychofizycznych, dobrej komunikatywności,
  • Stanowisko wymaga dobrego wzroku oraz odporności na stres,
  • Stanowisko pracy znajduje się na III piętrze, winda, brak podjazdów,
  • Bariery architektoniczne: schody, urządzenia higieniczno – sanitarne na każdej kondygnacji,
  • Stanowisko pracy wyposażone jest w monitor ekranowy, komputer, drukarkę sieciową, telefon.

Wymagania

Niezbędne:
  • Wykształcenie: wyższe,
  • 3 lata doświadczenia zawodowego doświadczenie w pracy związanej z ochroną środowiska, monitoringiem środowiska lub w administracji publicznej,
  • Znajomość przepisów i aktów prawnych związanych z monitoringiem środowiska, ze szczególnym uwzględnieniem ustawy Prawo Ochrony Środowiska,
  • Umiejętność obsługi komputera i posługiwania sie pakietami biurowymi,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego,
  • Korzystanie z pełni praw publicznych,
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Dodatkowe:
  • Wykształcenie: wyższe profilowe – z dziedziny nauk chemicznych lub dziedziny nauk biologicznych,
  • 1 rok doświadczenia zawodowego w zakresie pracy w GIS,
  • Znajomość zagadnień związanych z systemami GIS,
  • Umiejętność sporządzania sprawozdań i opracowań,
  • Umiejętność formułowania pism administracyjnych,
  • Umiejętność pracy w zespole,
  • Umiejętność terminowej realizacji zadań i pracy pod presją czasu,
  • Znajomość języka angielskiego lub niemieckiego na poziomie komunukatywnym,
  • Komunikatywność,
  • Chęć poszerzania swojej wiedzy o nowe zagadnienia.

Inne informacje

Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

Termin składania dokumentów: 29.06.2018
Decyduje data stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu.

Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Oferty należy składać w zaklejonych kopertach. Wymagane dokumenty, tj. list motywacyjny, życiorys zawodowy i oświadczenia muszą być opatrzone datą i własnoręcznym podpisem.

W ofercie prosimy podać adres poczty elektronicznej i nr telefonu. Kandydatki/kandydaci biorący udział w postępowaniu rekrutacyjnym o terminach etapów naboru będą informowani pocztą elektroniczną lub telefoniczne.

Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.

Oferty kandydatek/kandydatów nie wyłonionych w trakcie naboru, którzy nie zażądali zwrotu dokumentów złożonych w związku z przeprowadzonym naborem są niszczone po zakończeniu procedury naboru, nie wcześniej niż po upływie 3 miesięcy od nawiązania stosunku pracy z osobami wybranymi w danym naborze.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 91 48 59 508.

Aplikuj na to ogłoszenie, zaloguj się na Koncie Kandydata

Konto Kandydata pozwala na:

szybkie aplikowanie na oferty pracy wsparcie konsultanta HR otrzymywanie ofert przed ich oficjalną publikacją

Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Szczecinie

Inspekcja Ochrony Środowiska jest organem powołanym do kontroli przestrzegania przepisów o ochronie środowiska oraz badania stanu środowiska. Podstawowymi jednostkami terytorialnymi IOŚ są Wojewódzkie Inspektoraty Ochrony Środowiska.
Zobacz nasze oferty pracy  ›
▲  Do góry strony