Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
26.04.2024 26 kwietnia 2024

7 mln wypożyczeń rowerów miejskich w stolicy

   Powrót       04 sierpnia 2016       Planowanie przestrzenne   

Ponad 400 tys. zarejestrowanych użytkowników i przeszło siedem milionów wypożyczeń – tak wygląda bilans czterech lat funkcjonowania systemu wypożyczeń rowerów miejskich w Warszawie.

Miejskie wypożyczalnie wystartowały w stolicy 1 sierpnia 2012 r. Nazwa Veturilo została wybrana przez internautów; w języku esperanto oznacza transport, środek transportu i trenowanie. Na początku mieszkańcy mogli korzystać z tysiąca rowerów zgromadzonych na 55 stacjach Veturilo oraz z 11 wypożyczalni na Bemowie, gdzie dzielnicowa sieć wypożyczalni działała już wcześniej.

Obecnie Veturilo to 205 wypożyczalni i ponad 3 tys. rowerów. W tym sezonie, od marca, do grona zarejestrowanych użytkowników dołączyło prawie 55 tys. osób, a wszyscy skorzystali z miejskich rowerów w sumie prawie 1,3 mln razy.

Stołeczny Zarząd Dróg Miejskich chwali się, że w tym roku rower w systemie Veturilo był wypożyczany średnio co niecałe 11 sekund. Na przestrzeni ostatnich czterech lat najaktywniejszy użytkownik skorzystał z miejskich rowerów ponad trzy tysiące razy. Tegoroczny lider od 1 marca dokonał prawie 600 wypożyczeń.

Rowery wypożyczają nie tylko Polacy, wśród obcokrajowców najwięcej użytkowników to Niemcy - 14 tys. osób. W systemie zarejestrowane są osoby m.in. z Nikaragui, Indonezji, Jamajki i ponad 100 innych krajów.

Jak już informowaliśmy, Warszawa przygotowuje się do wprowadzenia zmian w systemie miejskich rowerów; chce to zrobić przy okazji wyboru nowego operatora. W sumie nowy system wypożyczalni będzie obejmował 300 stacji i 4,3 tys. rowerów, w tym znajdzie się dziesięć stacji z rowerami elektrycznymi, sześć z rowerami dla dzieci i około 40 tandemów. Zostanie uruchomiony w 2017 r. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Usprawnienie logistyki w miastach powinno obchodzić wszystkich (31 października 2023)Podpisano kartę na rzecz Narodowej Strategii Rowerowej (02 października 2023)Czy samorządy właściwie rozwijają infrastrukturę rowerową? Wyniki kontroli NIK (04 maja 2023)Warszawa: Strefa Tempo 30 – raport z konsultacji społecznych (06 marca 2023)Renaturyzacja Odry w praktycznym wymiarze (13 grudnia 2022)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony