Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
24.04.2024 24 kwietnia 2024

Dodatkowe 3 mld zł z NFOŚiGW na niskoemisyjny transport

   Powrót       17 lutego 2017       Planowanie przestrzenne   

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej planuje stworzyć nowy program finansowania rozwoju niskoemisyjnego transportu roboczo nazwany WRUM. - Myślimy o budżecie 3 mld zł w ciągu 5 lat, ale koncepcja ciągle jeszcze się tworzy – mówił podczas zorganizowanej w siedzibie Funduszu debaty na temat wyzwań w transporcie w kontekście ochrony środowiska Artur Michalski, wiceprezes tej instytucji.

Jak zaznaczył, budżet nie został jeszcze ostatecznie określony, bo wnioski odnośnie potrzeb w tym zakresie zostaną wyciągnięte m.in. właśnie z piątkowej debaty. Wiadomo jednak, że środki będą podzielone - zostaną przeznaczone na: tabor, sieci, infrastrukturę oraz na same pojazdy elektryczne. Pieniądze na program WRUM będą pochodziły ze środków własnych NFOŚiGW i środków funduszu niskoemisyjnego transportu. Beneficjentami programu będą miasta i podmioty celowe.

Wiceprezes zapowiedział ponadto, że Fundusz będzie starał się przekonywać marszałków wojewódzw do tego, aby generalnie wchodzili w „tę najbardziej ekologiczną formę transportu, jaką jest czysty elektrobus”. Chodzi o to, żeby wsparcie nie szło na zakup autobusów jedynie nazywanych niskoemisyjnymi, a w istocie emitujących zanieczyszczenia, , np. hybrydowych, bo są to de facto pojazdy z silnikami Diesla.

Elektromobilność jest jednym z kluczowych obszarów określonych w Strategii na rzecz odpowiedzialnego rozwoju. Program ma na celu upowszechnienie w Polsce transportu elektrycznego, w tym głównie zbiorowego transportu miejskiego.

Ewa Szekalska: Dziennikarz

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Uprawnienia do emisji już niedługo w sektorze budynków i transportu. ETS2 a efektywność energetyczna (23 lutego 2024)Wsparcie w obliczaniu śladu węglowego, obniżenie kosztów raportowania. Rekomendacje ds. stosowania Taksonomii (22 grudnia 2023)Imprezy masowe z niskim śladem węglowym, czyli i wilk syty i owca cała (08 listopada 2023)Krakowskie Centrum Edukacji Klimatycznej: edukacja – współpraca – inspiracja (28 marca 2023)Dodatkowe 81 mln na transport miejski na Śląsku (21 marca 2023)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony