Spośród zgłoszonych w toku konsultacji część uwag została uwzględniona i wprowadzona do tekstu Planu rozwoju elektromobilności (tutaj pierwotna wersja planu). Resort informuje, że nie zaakceptował przede wszystkim uwag wykraczających poza zakres konsultowanego dokumentu lub wskazujących na potrzebę dokonania szczegółowych przesądzeń już na etapie Planu. - Plan zarysowuje płaszczyzny rozwoju i określa cele. Szczegółowe przesądzenia - wraz z ich analizą - zostaną przedstawione dopiero w projekcie ustawy o elektromobilności, która również zostanie skierowana do konsultacji – informuje na swojej stronie internetowej Ministerstwo Energii.
Sposób na bilansowanie sieci
Szybkie ładowanie na przystankach i pętlach autobusowych
W wyniku konsultacji resort energii postanowił także podkreślić znaczenie budowania infrastruktury ładowania wzdłuż głównych korytarzy transportowych. Tendencje w zakresie rozwoju technologii transportu masowego i magazynowania energii powodują bowiem, że najbardziej prawdopodobnym modelem funkcjonowania infrastruktury ładowania autobusów będzie rozproszona sieć, zapewniająca możliwość szybkiego ładowania na wybranych przystankach oraz pętlach autobusowych i wyposażona dodatkowo w zasobniki energii. Niemniej istotny z punktu widzenia funkcjonowania rynku energii wydaje się także postulat zdefiniowania usługi ładowania pojazdów elektrycznych jako usługi odrębnej od usługi sprzedaży energii.
Część postulatów – przede wszystkim ze względu na ich szczegółowy charakter – zostanie poddana przez pracowników resortu dalszej analizie na etapie prac nad ustawą o elektromobilności.
Kamil SzydłowskiDziennikarz, prawnik