Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
05.08.2025 05 sierpnia 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

Emisyjność nowych samochodów Renault do sprawdzenia

   Powrót       19 stycznia 2016       Planowanie przestrzenne   

Francuski koncern Renault sprawdzi 15 tys. sztuk swych nowo wyprodukowanych samochodów i poprawi filtry w silnikach diesla przekraczających normy gazów w warunkach wysokich temperatur - ogłosiła we wtorek minister środowiska Segolene Royal.

Renault "zobowiązał się do sprawdzenia 15 tys. pojazdów i poprawy funkcjonowania systemu filtracyjnego w każdej temperaturze" - powiedziała Royal w radiu RTL.

- Nowe samochody powinny spełniać wszelkie normy - oznajmiła minister, według której "sprawa powinna być załatwiona szybko, gdyż wyregulowanie silnika trwa pół dnia".

Według niezależnej komisji technicznej, która ujawniła przekroczenie przez koncern norm emisji dwutlenku węgla i tlenku azotu, Renault zobowiązał się do wprowadzenia "planu technicznego", by przybliżyć normy homologacji emisji swych samochodów do rzeczywistych warunków pogodowych.

Minister środowiska poleciła przeprowadzenie testów samochodów wielu marek po tym, gdy koncern Volkswagen przyznał się w USA do manipulowania pomiarem emisji spalin.

Royal podkreśliła jednocześnie, że nie ma żadnych podstaw, aby posądzać Renault i inne koncerny o oszustwo i wprowadzenie klientów w błąd pod względem zawartości spalin, czego dopuścił się Volkswagen.(PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

NFOŚiGW wspiera rozwój OZE i magazynowanie ciepła w Gliwicach (26 lutego 2025)Jeden cykl destrukcji. Płoną lasy, płonie infrastruktura, cierpi także klimat (24 lutego 2025)Unijne emisje mniejsze o 0,6%, PKB o 1,3% wyższy. Dane Eurostatu z trzeciego kwartału 2024 r. (17 lutego 2025)Spływające resztki nawozów największym zagrożeniem dla Bałtyku. Pojawiają się nowe wyzwania (14 lutego 2025)Za 27% emisji z transportu drogowego odpowiadają pojazdy ciężarowe. Ile kosztuje dekarbonizacja branży (12 lutego 2025)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony