Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
14.05.2021 14 maja 2021

Znamy wykonawcę II etapu budowy drogi wodnej przez Zalew Wiślany

   Powrót       24 grudnia 2020       Transport   

22 grudnia 2020 r. Urząd Morski w Gdyni wybrał ofertę firmy Budimex SA w przetargu na II część inwestycji pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”.

10 września 2020 r. nastąpiło otwarcie ofert w przetargu ogłoszonym wiosną br. W wyniku prac komisji przetargowej wybrano ofertę z ostateczną ceną ponad 574 mln zł. Czas realizacji zadania wyniesie 24 miesiące od podpisania umowy.

O kolejnych etapach prac nad przekopem Mierzei Wiślanej pisaliśmy na bieżąco. Zachęcamy do prześledzenia dotychczasowych doniesień.

– Przekop Mierzei Wiślanej to strategiczna inwestycja dla regionu i całego naszego kraju. Przekopanie Mierzei Wiślanej ma na celu otwarcie portu w Elblągu na żeglugę bałtycką, a druga cześć inwestycji jest tego ważnym elementem – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

I etap przekopu: 40 proc. zaawansowania

Druga część inwestycji obejmie przebudowę istniejącego toru wodnego na rzece Elbląg, w zakresie obudowy brzegów, które docelowo przejmą funkcje przeciwpowodziowe oraz budowę przystani niskich, które ułatwią dostęp do rzeki. Powstanie również most obrotowy nad rzeką Elbląg w Nowakowie. Zbudowany zostanie też nowy odcinek drogi powiatowej wzdłuż zachodniego brzegu rzeki Elbląg ze ścieżką dla pieszych i rowerzystów oraz trasami dojazdowymi. Łączna długość dróg wyniesie około 1,5 km.

Całkowita długość drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga wyniesie blisko 23 km, natomiast przejście przez Zalew Wiślany ponad 10 km. Około 10 km wyniesie droga po rzece Elbląg, a pozostałe ok. 2,5 km to odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał oraz tor wodny będą miały 5 m głębokości.

- Prace budowlane przy przekopie Mierzei Wiślanej trwają cały czas, przy zachowaniu wszystkich procedur, zgodnie z obowiązującym prawem a inwestycja nie jest zagrożona – stwierdził wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.

Od roku trwa pierwszy etap budowy drogi wodnej z Zalewu Wiślanego do Zatoki Gdańskiej. Głównym elementem tej części inwestycji jest przekop przez Mierzeję Wiślaną w miejscowości Nowy Świat. Obecnie ma budowie kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną scalany jest pierwszy z dwóch mostów obrotowych oraz trwają intensywne prace pogłębiające. Wykonywana jest również sztuczna wyspa na Zalewie Wiślanym, a zawansowanie prac wynosi ponad 40 proc.

Źródło: Ministerstwo Infrastruktury

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Podpisano umowę na wykonanie drugiej części drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską (21 kwietnia 2021)Przekop Mierzei Wiślanej. Aktualizacja stanu prac marzec'21 (11 marca 2021)Temperatury w Arktyce mogą wzrosnąć do końca wieku o 20 st. C (05 marca 2021)NGOsy rozczarowane projektem Umowy Partnerstwa. Do rządu trafił pakiet uwag (25 lutego 2021)Gospodarka wodna w rękach dwóch wiceministrów (09 lutego 2021)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony