Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
25.01.2022 25 stycznia 2022

Kampania, która nauczy efektywnie zarządzać energią w domu

"Zrób prezent sobie i środowisku – Ekologiczny Dom" – pod taką nazwą ruszy w grudniu br. ogólnopolska kampania, która będzie promować wiedzę w zakresie efektywnego zarządzania energią w budynkach jednorodzinnych.

   Powrót       12 listopada 2015       Zrównoważony rozwój   

Jej celem jest podniesienie świadomości na temat potrzeby oraz możliwości ograniczania zużycia energii w gospodarstwach domowych, przede wszystkim w kontekście termomodernizacji domów, zastosowania nowych energooszczędnych technologii w budownictwie, a także źródeł konwencjonalnych i OZE.

Kampania będzie również uświadamiać w kwestii zagrożeń środowiskowych i społecznych, jakie wynikają ze złej izolacji domów, a także skłaniać właścicieli obiektów jednorodzinnych do brania większej odpowiedzialności za środowisko. Ma kształtować pozytywne, proekologiczne postawy i nawyki.

Narodowa Fundacja Ochrony Środowiska UNEP/ GRID Warszawa uzyskała na kampanię dofinansowanie z programu „Edukacja ekologiczna” w piątym konkursie organizowanym przez NFOŚiGW. Wartość projektu przekracza 1,6 mln zł, z czego przeszło 1,4 mln zł to dotacja z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW).

Kampania obejmie internet, prasę, radio i programy TV. Zostanie także „przemycona” jako tzw. idea placement w popularnym serialu obyczajowym. Częścią kampanii jest też istniejąca już strona www.ekoprezent.org oraz serwis dedykowany www.ekologicznydom.org (jeszcze nieaktywny).

Polacy chcą mądrze zarządzać energią, ale potrzebują wiedzy

Jak wskazują badania opinii publicznej, wiedza Polaków o rozwiązaniach poprawiających efektywność korzystania z energii jest niewielka, a podejmowane prace termomodernizacyjne często nie są poprzedzane wcześniejszymi analizami. Spośród osób, które wymieniły źródło ciepła w domu, niemal połowa (48 proc.) nie wykonała wcześniej niezbędnych prac gwarantujących efektywność inwestycji czyli zmniejszenia zapotrzebowania na energię. Ponad połowa (59 proc.) ankietowanych nie słyszała o programach dofinansowania termomodernizacji domów. Respondenci przyznają, że zależałoby im na stworzeniu bazy wiedzy o dostępnych rozwiązaniach i urządzeniach (78 proc. wskazań).

Badanie wykonała w sierpniu 2015 r. firma PBS na ogólnopolskiej próbie ponad 1200 mieszkańców; ich zleceniodawcą był NFOŚiGW.

Kampania "Zrób prezent sobie i środowisku – Ekologiczny Dom" jest związana z uruchamianym przez NFOŚiGW na początku przyszłego roku programem Ryś oferującym dofinansowanie termomodernizacji domów jednorodzinnych.

Ewa Szekalska: Dziennikarz

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

NCBR: 37,5 mln zł dla wygranych gmin w realizacji projektu „Budownictwo efektywne energetycznie i procesowo” (21 stycznia 2022)W Bełchatowie w 2022 r. powstanie centrum recyklingu dla energetyki konwencjonalnej i odnawialnej (04 stycznia 2022)Co służy poprawie efektywności energetycznej? Spis przedsięwzięć w najnowszym obwieszczeniu MKiŚ (30 grudnia 2021)EEA o zrównoważonym rozwoju europejskich miast (29 grudnia 2021)Zostań ekspertem efektywności energetycznej. Pilotaż nowego narzędzia wsparcia programu „Czyste Powietrze” (27 grudnia 2021)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony