Wodór może być wytwarzany wszędzie
– Wodór możemy pozyskiwać drogą tradycyjną z surowców kopalnych, chociażby z metanu czy gazu ziemnego. To jest jednak proces, który wykorzystujemy tylko przez nasze lenistwo, ponieważ wodór możemy bardzo łatwo i na szeroką skalę pozyskiwać chociażby z odpadów komunalnych, a także wody - Robert Mularczyk, Toyota Motor Poland.
- Sposób pozyskiwania wodoru powoduje, że może on być wytwarzany w każdym państwie. Nie ma więc ryzyka związanego z uzależnieniem się od dostaw surowca z jednego kierunku, co ma znaczenie w przypadku napięć geopolitycznych - Andrzej Szałek, Akademia Toyoty i Lexusa.
– Podstawową zaletą wodoru jest to, że samochody czy autobusy nim napędzane nie emitują substancji zanieczyszczających. Ponadto poruszają się one relatywnie ciszej w stosunku do pojazdów konwencjonalnych – Wojciech Gis, Instytut Transportu Samochodowego. (Źródło: Newseria)
- Hyundai prowadził prace badawcze nad rozwojem technologii zastosowania ogniw paliwowych od 1998 roku. W styczniu 2013 roku z taśmy produkcyjnej zjechał pierwszy na świecie produkcyjny samochód FCEV – ix35 Fuel Cell - tłumaczyła PAP Kaszubkiewicz.
Firma podkreśliła, że po dostarczeniu nowej partii samochodów wodorowych w Europie jest już 250 egzemplarzy samochodów ix35 Fuel Cell.
Południowokoreański koncern podkreśla jednocześnie, że "dzięki rozbudowującej się w Europie infrastrukturze tankowania, wodorowy Hyundai będzie dostępny do końca roku w 13 europejskich krajach po tym, jak sieć dystrybucji poszerzy się o kolejne dwa rynki: Hiszpanię i Szwajcarię". Do tej pory samochód był dostępny dla klientów m.in. z Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii czy Austrii.
Poza ix35 Fuel Cell w Europie można też kupić wodorowy samochód Toyoty - Mirai, który od września 2015 roku jest oferowany w Wielkiej Brytanii, Danii i Niemczech. Swój pojazd na ogniwa paliwowe zaprezentowała niedawno Honda. (PAP)