Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
13.04.2021 13 kwietnia 2021

Mazowsze: Dofinansowanie na budowę drugiego toru Warszawskiej Kolei Dojazdowej

   Powrót       01 października 2019       Transport   

30 września 2019 r. wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel uczestniczył w podpisaniu umowy pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych a Warszawską Koleją Dojazdową na dofinansowanie budowy drugiego toru WKD na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Podkowa Leśna.

Wartość inwestycji to prawie 108 mln złotych. Unijne dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) 2014-2020 wyniesie ponad 74 mln zł. Umowę o dofinansowanie podpisali Joanna Lech, p.o. dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz Michał Panfil, Prezes Zarządu Warszawskiej Kolei Dojazdowej.

- Budowa drugiego toru, który poprawi przepustowość linii jest najlepszym sposobem, aby zachęcić mieszkańców aglomeracji warszawskiej do korzystania z publicznego transportu zbiorowego – dodał wiceminister Bittel. - W obecnej perspektywie tylko w województwie mazowieckim podpisaliśmy umowy o dofinansowanie z UE w wysokości 25,1 mld złotych. Umowa podpisana dziś ze spółką WKD to kolejny krok w kierunku znaczącego polepszenia jakości usług przewozów pasażerskich w obszarze aglomeracji warszawskiej, do czego skutecznie od kilku lat przyczyniają się Fundusze Europejskie – podkreśliła Joanna Lech, p.o. dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Co obejmuje projekt?

Projekt obejmie budowę drugiego toru na szlaku Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska, wymianę nawierzchni istniejącego toru, przebudowę przejazdów kolejowo-drogowych, przebudowę istniejących 11 peronów oraz budowę 5 nowych peronów wraz z ich dostosowaniem do wymagań osób z niepełnosprawnościami, a także modernizację budynków 2 dworców Podkowa Leśna Główna i Grodzisk Mazowiecki Radońska.

Linia kolejowa 47 przebiega przez gminy: Brwinów (powiat pruszkowski), Podkowa Leśna, Milanówek i Grodzisk Mazowiecki (powiat grodziski). Celem inwestycji jest zwiększenie przepustowości modernizowanego szlaku z przeznaczeniem do prowadzenia składów pociągów w kolejowych pasażerskich przewozach aglomeracyjnych z prędkością eksploatacyjną nie większą niż 80 km/h.

Realizacja projektu przyczyni się do wzrostu liczby pasażerów korzystających z kolei i ograniczenia ruchu samochodowego.

Projekt będzie realizowany do połowy grudnia 2022 r.

Źródło: MI

Teraz SamorządWięcej treści dotyczących samorządów w zakładce Teraz Samorząd.

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Pszczółki: Otwarto dworzec po modernizacji (02 kwietnia 2021)Susz: Zabytkowy dworzec dostępny dla pasażerów (17 marca 2021)Imbramowice: Otwarto dworzec po przebudowie (01 marca 2021)NGOsy rozczarowane projektem Umowy Partnerstwa. Do rządu trafił pakiet uwag (25 lutego 2021)NIK: Szybka Kolej w aglomeracji krakowskiej niezintegrowana z pozostałą komunikacją publiczną (15 lutego 2021)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony