Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
25.04.2024 25 kwietnia 2024

„Mój elektryk” z doładowaniem. NFOŚiGW przekazuje BOŚ kolejne środki na dofinansowanie ścieżki leasingowej

   Powrót       16 marca 2022       Planowanie przestrzenne   

Duże zainteresowanie dopłatami do leasingu pojazdów elektrycznych oraz postęp BOŚ we wdrażaniu programu „Mój elektryk” sprawiły, że 14 marca br. – po niespełna trzech miesiącach od uruchomienia pierwszej transzy środków przeznaczonych na dopłaty do leasingu – zarząd NFOŚiGW zdecydował o podniesieniu do 100 mln zł kwoty przekazanej do dyspozycji BOŚ. Druga transza pieniędzy zostanie przeznaczona na dopłaty do leasingu udzielane przez BOŚ w latach 2021-2022.

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej podjął decyzję o przekazaniu kolejnej transzy środków, które Bank Ochrony Środowiska wykorzysta na dopłaty do leasingu pojazdów elektrycznych. BOŚ wypłacił już pierwsze dotacje – zgodnie z założeniami programu środki trafiły do firm leasingowych na pokrycie wkładu własnego klienta.

Celem programu priorytetowego „Mój elektryk” jest ograniczenie zanieczyszczeń powietrza poprzez dofinansowanie zakupu lub leasingu pojazdów zeroemisyjnych. Program zakłada dwie ścieżki – dla klientów indywidualnych oraz dla firm i organizacji. Dotacje dla osób fizycznych obsługuje bezpośrednio NFOŚiGW, natomiast ścieżka leasingowa jest prowadzona przez Bank Ochrony Środowiska. Program jest realizowany w formule „jednego okienka” – wnioski o dotację lub dopłatę do leasingu klienci składają u dostawcy pojazdu i cały proces odbywa się za jego pośrednictwem, by jak najbardziej uprościć proces dla klienta.

Dotychczas BOŚ zawarł umowy współpracy z 15 firmami leasingowymi – ich lista jest dostępna na stronie www.bosbank.pl/moj-elektryk. Kolejne firmy leasingowe przystąpią do programu w najbliższych tygodniach.

Czytaj: Zmienić oblicze miasta – więcej przestrzeni do życia w zieleni i bez spalin. Czy to możliwe?

Dotychczasowe wyniki programu

Od listopada 2021 r., czyli od początku realizacji programu przez BOŚ, do 14 marca br. do BOŚ wpłynęły wnioski o dotację dotyczące 987 pojazdów elektrycznych. Zarząd NFOŚiGW zaakceptował dotychczas dotacje do 662 pojazdów, w tym 491 pojazdów osobowych kategorii M1 i 168 pojazdów dostawczych kategorii N1. Trzy zatwierdzone wnioski dotyczą pojazdów dwu-lub trzykołowych kategorii L. Łączna wartość przyznanych dotacji wynosi 21,55 mln zł.

Źródło: NFOŚiGW

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Dyskusja z branżą o rozwoju elektromobilności w Polsce (09 kwietnia 2024)Wszyscy będziemy elastyczni? O nowych trendach na rynku energii (13 lutego 2024)O sprawiedliwość dla prosumentów i bezpieczeństwo energetyczne dla wszystkich. Głosy z Forum Solar + (09 lutego 2024)Mobilizacja dla nowej mobilności. PSPA publikuje propozycje ws. zrównoważonego transportu (01 lutego 2024)200 tys. zeroemisyjnych samochodów ciężarowych w 2035 r.? PSPA o projekcie nowego programu wsparcia (29 stycznia 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony