Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
31.07.2025 31 lipca 2025
Mając za sobą 10 lat tworzenia autorskich treści o ochronie środowiska, Teraz-Środowisko szuka nabywcy. W celu uzyskania wszelkich informacji prosimy o kontakt z administracją strony.

Nie będzie zmiany operatora warszawskiego Veturilo

   Powrót       26 sierpnia 2016       Planowanie przestrzenne   

100 nowych wypożyczalni, rowerki dziecięce oraz elektryczne - to niektóre z nowości planowanych w systemie Veturilo w Warszawie od marca 2017 r. Firma Nextbike Polska będzie operatorem systemu przez kolejne cztery lata; w czwartek miasto podpisało z firmą umowę w tej sprawie.

Firma jest obecnym operatorem systemu miejskich rowerów, a jej umowa miała wygasnąć z końcem listopada br. Miasto w pierwszej połowie roku ogłosiło przetarg na wybór nowego operatora, który miał być odpowiedzialny za zarządzanie nowym systemem miejskich wypożyczalni w latach 2017-2020. Finalnie ofertę w przetargu zgłosiła tylko jedna firma, czyli właśnie Nextbike Polska; wartość oferty to ok. 45 mln zł.

Veturilo jednym z największych systemów rowerowych Europy

Z rowerów obecnie korzysta ponad 410 tys. osób, rowery są wypożyczane średnio co 10 sekund. W ciągu czterech lat użytkownicy skorzystali z nich blisko 8 mln razy.

- Cieszę się z tego, że przez cztery kolejne lata znowu będziemy współpracowali z naszym sprawdzonym partnerem - podkreślił wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz. Prezes Nextbike Polska Tomasz Wojtkiewicz zwrócił z kolei uwagę, że Veturilo to flagowy projekt, który staje się piątym największym systemem roweru publicznego w Europie.

Od 2017 r. w ofercie Veturilo pojawi się 100 nowych wypożyczalni, w tym 10 z rowerami elektrycznymi (w rejonie Powiśla i Traktu Królewskiego), a na ulice wyjedzie aż 1,5 tys. rowerów więcej, łącznie ok. 4,4 tys.

Rower dla każdego

Rozwijana będzie poza tym sieć rowerków dziecięcych - sześć specjalnych stacji pojawi się w pobliżu parków. Poza tym do 45 zwiększy się liczba dostępnych tandemów.

Rowery zostaną wyposażone w dodatkowy hamulec ręczny, wyższą i wygodniejszą kierownicę dopasowaną do wyższych osób, dzwonek obrotowy, bagażnik przedni i szerokie siodełko. Na rowerze zostanie umieszczony kod QR umożliwiający szybkie wypożyczenie bez korzystania z terminali. Poza tym każdy stojak będzie miał diodę sygnalizującą, czy dany rower jest sprawny.

Nowe wypożyczalnie staną przede wszystkim w Śródmieściu, na Pradze i na Woli - stacje będą tutaj rozmieszczone średnio co ok. 200 m. Więcej stacji pojawi się także na Mokotowie, Pradze-Południe czy Targówku. Kilka nowych wypożyczalni stanie m.in. na Białołęce, Bielanach i Bemowie. (PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Konsultacje społeczne projektu programu „Mój rower elektryczny” (13 lutego 2025)KPEiK zakłada 17,7% OZE w transporcie w 2030 r. Jaką rolę odegrają tu biopaliwa? (18 września 2024)Metrorower na pełnych obrotach. Od 1 sierpnia 31 gmin GZM z 7 tys. rowerów (02 sierpnia 2024)Z dostawczaka na rower elektryczny. Nowa forma dostarczania towarów we Wrocławiu (19 lipca 2024)300 mln zł na rowery elektryczne. NFOŚiGW prowadzi konsultacje nowego programu (04 lipca 2024)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony