Robots
Cookies

Ustawienia cookies

Strona Teraz Środowisko wykorzystuje cookies. Część z nich jest niezbędna do funkcjonowania strony. Inne służą poprawianiu jakości naszych usług.
Więcej  ›
05.12.2023 05 grudnia 2023

Niemiecki rząd przyjął program dopłat do aut elektrycznych

   Powrót       19 maja 2016       Planowanie przestrzenne   

Rząd Niemiec uruchomił w środę program przewidujący dopłaty i ulgi podatkowe dla osób decydujących się na zakup auta elektrycznego. Powstać ma także sieć stacji do ładowania pojazdów. Władze liczą, że liczba aut elektrycznych zwiększy się o 300 tys.

- Kupujący auto elektryczne otrzymają dopłatę w wysokości 4 tys. euro, a kupujący samochód hybrydowy - 3 tys. euro - powiedział w środę w Berlinie rzecznik rządu Steffen Seibert. Cena wybranego modelu nie może jednak przekraczać 60 tys. euro.

Program ruszył 18 maja. Do zakupu uprawnieni są zarówno klienci prywatni, jak i firmy, fundacje i stowarzyszenia. Dopłata będzie finansowana po połowie przez rząd i branżę motoryzacyjną. Dopłaty będą obowiązywać najpóźniej do 30 czerwca 2019 r. lub do wyczerpania przewidzianej na ten cel puli środków, wynoszącej 1,2 mld euro.

Kupujący musi zatrzymać samochód przez co najmniej 9 miesięcy. Posiadacze samochodów elektrycznych zostaną zwolnieni przez 10 lat z podatku od pojazdów mechanicznych.

Ponadto powstać ma 15 tysięcy stacji do ładowania samochodów. Na ten cel rząd przeznaczył ok. 300 mln euro w latach 2017-20.

W umowie koalicyjnej rządu Angeli Merkel z 2013 roku CDU/CSU i SPD zobowiązały się do zwiększenia do 2020 roku liczby samochodów na prąd do jednego miliona. Na początku roku 2016 w Niemczech zarejestrowanych było 25,5 tys. samochodów elektrycznych i 130 tys. modeli hybrydowych. Liczba wszystkich aut w Niemczech wynosi 45 mln.(PAP)

Polecamy inne artykuły o podobnej tematyce:

Wzmocnić efektywność energetyczną dla celów klimatycznych. Nowy raport IEA (04 grudnia 2023)Emisje z samochodów osobowych w UE maleją. Na drogach coraz więcej elektryków (21 czerwca 2023)Stacje ładowania samochodów elektrycznych co 60 km? Stanowisko europarlamentu (21 października 2022)Elektryczne auto w celach służbowych? Rząd planuje uregulowanie przepisów (10 sierpnia 2022)Samorządy, biznes czy osoby fizyczne. Kto jest liderem w elektryfikacji transportu? (14 lutego 2022)
©Teraz Środowisko - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikacja tekstów, zdjęć, infografik i innych elementów strony bez zgody Wydawcy są zabronione.
▲  Do góry strony